شناسهٔ خبر: 41814 - سرویس دیگر رسانه ها

افتتاح سه نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر در خانه هنرمندان برپا شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ نمایشگاه های مسحور زمان، مرثیه ای و آثار برگزیده مسابقه عکس سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نگارخانه های خانه هنرمندان ایران برپا شد.
در بخش مسابقه این نمایشگاه ، ۱۱۳ عکاس با ۵۵۵ عکس شرکت کردند و ۵۶ عکس از ۳۷ عکاس به نمایشگاه راه پیدا کرده است.
محمود کلاری، حمید جبلی و سیف اله صمدیان داوری این مسابقه را بر عهده داشته اند. در بخشی از بیانیه هیات داوران این دوره، آمده است: تئاتر هنری است میرا که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده می شود. اما عکس آن را جاودان می سازد. امسال ۱۱۳ نفر از عکاسان با ذوق تئاتر ۵۵۵ فریم از عکس هایشان را برای سی و چهارمین جشنواره فجر فرستاند. تا یادی باشد از نمایش های اجرا شده در سال گذشته. در هر جشنواره ای اگر ترکیب هیات داوران تغییر کند. احتمالا نتیجه هم عوض خواهد شد. پس عکاسانی که در این مجموعه نیستند، امید است با تلاش و شوق کارشان را ادامه دهند. با آرزوی موفقیت برای همه عکاسان تئاتر و دیدن عکس هایی بهتر در سال آینده.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، این نمایشگاه از اول تا ۸ بهمن ماه برپا است.
همچنین، نمایشگاه عکس های شاهین آزما با عنوان مرثیه هرمز در نگارخانه زمستان برپا شد. در این نمایشگاه ۱۳ اثر به نمایش درآمده اند.
مرثیه هرمز دومین نمایشگاه انفرادی او، محسوب می شود. عکس های این مجموعه در روز خاکسپاری اصغر نیک، هنرمند عرصه نمایش و سرپرست گروه سیمرغ گرفته شده است که به گفته آزما، همزمانی حضور او در جزیره هرمز و این مراسم تصادفی بوده است. این تصادف اما منجر به خلق آثاری تلفیقی از حال و هوای اجتماعی جزیره هرمز، طبیعت و خاکسپاری اصغر نیک شده است. جزیره ای زیبا که با فقر دست و پنجه نرم می کند.
آثار این نمایشگاه از ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال قیمت گذاری شده اند. این نمایشگاه تا ۶ بهمن ادامه خواهد داشت.
نگارخانه تابستان نیز عصر پنجشنبه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان مسحور در زمان از دانشجویان دانشگاه الزهرا بود.
این نمایشگاه به کوشش متین کیامرزی برگزار شده و در آن آثاری از هنرمندانی چون مرضیه صفرزاده، فرحناز نوروزی، پرستو مقصود، پدیده فرزان، مهدیه عزیزی راد، فریال سادات موسوی، فاطمه نصیری، مریم صفری، المیرا لکی، عاطفه اقبالی گرمجانی، زهرا ابراهیمی، مهسیما شکریان، مینا ناظم زاده نراقی به نمایش گذاشته شده است.
هنرمندان این نمایشگاه همگی دانشجویان الزهرا هستند و از نظر ایده و کار تقریبا هم سبک محسوب می شوند. بیشتر این آثار با سبک رئال کار شده اند و هنرمندان بیشتر به دغدغه های زندگی روزمره و شخصی خویش پرداخته اند. عنوان نمایشگاه نیز از حس معلق بودن و غلبه زمانه و اتفاقات بر خواست آدم ها و سحر شدگی، گرفته شده است؛ موضوعی که هنرمندان این نمایشگاه را دور هم جمع کرده است.
آثار این نمایشگاه از۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال قیمت گذاری شده اند. این نمایشگاه تا ۷ بهمن ادامه خواهد داشت.
علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار در روزهای اعلام شده، از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.