شناسهٔ خبر: 42539 - سرویس دیگر رسانه ها

استفاده از فن آوری های جدید در حوزه قصه گویی یک ضرورت است

قصه گوی آمریکایی گفت: استفاده از فن آوری های جدید در تولید محتوا در حوزه قصه گویی یک ضرورت است.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مایک لی لاکت شرکت کننده در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران با اشاره به گسترش فن آوری در دنیا بر ضرورت تولید محتوای جدید برای جذب مخاطب در حوزه قصه گویی برای ورود به دنیای مجازی تاکید کرد .
وی افزود: محتوای جدید و جذاب به صورت یک مجموعه می تواند با ورود به دنیای مجازی، فن آوری را در اختیار گیرد.
وی با اشاره به اینکه قصه گویی با تاثیر مثبت بر قدرت سخنوری کودکان ، توان برقراری ارتباط را در آنها افزایش داده و از طرفی درک شنیداری آنها را تقویت می کند، افزود: قصه گویی مهارت های شنیداری، گفتاری و همچنین مهارت های خواندن را تقویت می کند.
مایک لی لاکت با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده در کشور تایوان گفت: قصه گویی قدرت زبان آموزی را در کودک و حتی بزرگسالان تقویت می کند.
این قصه گوی آمریکایی با اشاره به سابقه قصه گویی در این کشور گفت: در حال حاضر یک شبکه ملی قصه گویی به نام NSN با فعالیت خود در اقصی نقاط آمریکا قصه گویی را ساماندهی و هدایت کرده و سالیانه با دعوت از قصه گویان از سراسر جهان ، مهم ترین جشنواره قصه گویی را در این کشور برگزار می کند.
وی با تاکید بر اینکه قصه گویی باید وارد برنامه های درسی کودکان در مدارس شود، افزود: شبکه ملی قصه گویی قسمتی از فعالیت های خود را به اهداف آموزشی اختصاص داده و از این شیوه برای رسیدن به آموزش های مهم استفاده می کند.
قصه گوی قصه «آواز خواندن کدو تنبل» ضمن تاکید بر ویژگی ارتباطی قصه گویی گفت: قصه نقش پل ارتباطی میان انسانها را برعهده دارد و انسانها با برقراری یک ارتباط عاطفی از این طریق به قرابت ارتباطی و فرهنگی رسیده و شناخت بهتری از هم خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برگزار شد.