شناسهٔ خبر: 43051 - سرویس دیگر رسانه ها

پوستر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را ببینید

پوستر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تصویری از فیلم ˝گاو˝ ساخته داریوش مهرجویی و با هدف تجلیل از عزت‌الله انتظامی رونمایی شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر که عکسی از فیلم "گاو" ساخته داریوش مهرجویی روی آن درج شده است، صبح سه‌شنبه ۱۸ اسفند در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد. 

سیدرضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بعد از رونمایی از این پوستر، عنوان کرد: این یک سنت در جشنواره‌های بین‌المللی است که پوستر آن جشنواره، عکسی از یک فیلم یا یک بازیگر تاثیرگذار در سینما باشد. ما هم در این دوره از جشنواره برای پوستر، عکس فیلم "گاو" به کارگردانی داریوش مهرجویی و با بازی عزت‌الله انتظامی را انتخاب کردیم و این کار به نوعی تقدیر از این بازیگر بزرگ سینماست. 

وی افزود: "گاو" اولین فیلم ایرانی است که در جشنواره‌های بین‌المللی تقدیر شد و بسیاری از منتقدان بیان کردند که این فیلم به نوعی به فیلم‌های کوروساوا تنه می‌زند. فیلم "گاو" بعد از انقلاب توسط امام خمینی (ره) مورد تأیید قرار گرفت و این مساله باعث شد تا موقعیت مناسبی برای سینمای ایران بعد از انقلاب به وجود آید.

رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره نیز گفت: امروز دوست داشتیم عزت‌الله انتظامی در این مراسم حضور داشته باشد اما او بیماری سختی دارد و من از شما می‌خواهم آرزو کنید که حالشان بهتر شود و دوباره بتوانند در سینما حضور یابند و ما از حضور او در سینما و تلویزیون لذت ببریم.
جایزه محمد امین (ص) به جشنواره جهانی آمد

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش دیگر این مراسم خبر داد: جایزه محمد امین (ص) برای نکوداشت نام پیامبر اسلام در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می‌شود.

میرکریمی در توضیح جوایز و بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه مصطفی عقاد داشتیم که به آثار اخلاقی و با تم مذهبی و دینی داده می‌شد و ما امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه محمد امین (ص) را به آثار مذهبی و اخلاقی اهدا می‌کنیم. این جایزه در ستایش اخلاق و آیین محمدی است.