شناسهٔ خبر: 43277 - سرویس دیگر رسانه ها

اشعار عاشقانه کارل مارکس به زبان فارسی منتشر شد

ترجمه‌ای از اشعار عاشقانه کارل مارکس در قالب کتابی با عنوان «عاشقانه‌های مارکس» منتشر شد.

 

کارل مارکس

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه کارل مارکس فیلسوف و اقتصاد‌دان شهیر در قالب کتابی با عنوان «عاشقانه‌های مارکس» به زبان فارسی منتشر شد.

 

این کتاب که با ترجمه محمد صادق رئیسی چاپ شده است از سوی نشر پیام امروز روانه بازار کتاب شده است.

به گفته مترجم این اثر کارل مارکس با وجود اینکه بیش از هر چیز در دنیا با دیدگاه‌های اقتصادی و فلسفی خود شناخته می‌شود اما تلاش فراوانی نز در خلق آثار شاعرانه و ادبی داشته است تا جایی که می‌توان گفت او در پس  اندیشه‌های دشوار اقتصادی‌اش، صاحب یک روح لطیف و رومانتیک بوده است.

اشعار این کتاب که در سن نوزده سالگی سروده شده‌اند، گواهی است از آشنایی دقیق مارکس جوان با ادبیات، شعر، اسطوره و فلسفه به شکلی که به باور مترجم این کتاب این اشراف شکلی حیرت‌انگیز دارد. مارکس در زمان سرایش این اشعار در سال ۱۸۳۷ دانشجویی جوان بوده و در کنار علاقه‌اش به همسرش جنی، درون‌مایه‌های اسطوره‌ای، ارجاعات کلامی و گفتمان‌ها و هیجانات فلسفی از جمله مهمترین مضامین اشعار وی را شکل می‌دهد

اشعار این کتاب را می‌توان نمونه‌ای از آثار ادبی در دوران اوج ادبیات غنایی در آلمان به شمار آورد که در آن گرایش وسیع به سوی رومانتیسم ادبی  و نیز سیطره فلاسفه بر جهان فکری آلمانی‌ها در آن زمان به خوبی قابل کشف است.

این کتاب که شامل ۶۰ قطعه شعر از کارل مارکس است با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.