شناسهٔ خبر: 43492 - سرویس دیگر رسانه ها

راه اندازی دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاههای کشور

وزیر علوم از راه اندازی دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه های علامه طباطبایی و اصفهان خبر داد.

 

کراپ‌شده - وزیر علوم

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی صبح امروز در کنگره ملی آموزش عالی کشور در دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید به موضوع علوم انسانی توجه ویژه ای شود در همین راستا وزارت علوم در این زمینه برنامه های مختلفی دارد و اقدام به تشکیل شورای پژوهشی علوم انسانی کرده است.

وی افزود: برنامه داریم دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاههای علامه طباطبایی و اصفهان راه اندازی کنیم.

وزیر علوم به بازنگری سرفصل های دروس دانشگاهها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۶۰۰ رشته بازنگری شدند که عمر این رشته ها بیش از ۳۰ سال بوده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: بازنگری دروس دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی و کشاورزی رو به اتمام است و بازنگری مربوط به  رشته های دانشگاهی علوم پایه و انسانی در اواسط راه قرار دارد.

وی عنوان کرد: باید سرفصل دروس دانشگاهی باید به گونه ای تعریف شود که موضوع کارورزی در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: سند آمایش آموزش عالی کشور اواخر سال ۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بر اساس این سند باید رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای ملی و استانی تصویب و راه اندازی شوند.

فرهادی خاطرنشان کرد: وزارت علوم برای تحقق شعار سال و موضوع اقتصاد دانش بنیان ۷ پروژه را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کرده است که امیدواریم این پروژه ها به زودی تصویب شود.

وی به موضوع تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در سال گذشته رشد ۵ درصدی از نظر شتاب علمی داشته است و بعد از کشورهای روسیه، هند و چین قرار گرفته است.

وزیر علوم اضافه کرد: این در حالی است که شتاب علمی کشورهای آمریکا، انگلیس و هلند در سال گذشته منفی بوده است.

فرهادی ادامه داد: حضور دانشگاههای ایران در رتبه بندی بین المللی ۹ برابر شده است و اکنون ۱۳ دانشگاه کشور جزو یک درصد دانشگاههای برتر دنیا به شمار می روند.

وی تاکید کرد: تعداد مقالات پراستناد کشور رشد صد درصدی داشته است.

فرهادی به موضوع تجهیز آزمایشگاههای مرکزی در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه به موضوع تجهیز و اختصاص اعتبارات به آزمایشگاههای مرکزی دانشگاهها توجه ویژه ای شده است.