شناسهٔ خبر: 43569 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب دیپلمات کانادایی نامزد جایزه جی دبلیو شد

دیوید مولرونی دیپلمات کانادایی که سال‌ها به عنوان سفیر کانادا در چین فعالیت می‌کرد موفق شد در فهرست نهایی جایزه کتاب غیرادبی جی.دبیلیو قرار گیرد.

 

جایزه کتاب دافو

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این دیپلمات کانادایی که در بخش غیرادبی جایزه کتاب دافو شرک کرده بود موفق شد با رای هیات داوران این جایزه به فهرست نامزدهای جایزه دافو وارد شود و در لیست ۵ نفره نامزدها جای بگیرد.

دیوید مولرونی با نگارش کتاب امپراطوری میانه و ارائه آن به بخش آثار غیرادبی جایزه کتاب دافو موفق شد نظر هیات داوران را جلب کند و به عنوان یکی از شانس‌های بزرگ برای دریافت جایزه ۱۰ هزار دلاری کتاب دافو معرفی شود.

کتاب امپراطوری میانه به قلم این دیپلمات کانادایی با همکاری نشر راندوم هاوس در کانادا منتشر شده است  و ناگفته هایی جذاب درباره امپراطوری چین در خود دارد. مولرونی در این کتاب علاوه بر بررسی این ناگفته‌های جذاب و روایت اتفاقاتی که در دوره زندگی اش در چین به عنوان سفیر کانادا تجربه کرده ماجراجویی‌های جالبی را در بخش‌هایی از این کتاب نقل کرده که هر مخاطبی را مجذوب خود می‌کند.

دیوید مولرونی در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به عنوان سفیر کانادا در چین زندگی کرده و مجموعه ای از تجربیات، مشاهدات و مطالعاتش را درباره چین و امپراطوری گسترده آن در این کتاب گردآوری کرده است.

علاوه‌بر دیوید مولرونی، آنتونی اندرسون به خاطر کتاب «بحران کانال سوئز و لستر پیرسون»، نورمن هیلمر به خاطر کتاب «یک تصویر از جاه‌طلبی کانادا»، گوردون لاسر به خاطر «پس از طوفان، امنیت و انرژی در محیط زیست کانادایی» و جورج پولازر به خاطر کتاب  «پیمان ملت» در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه جای گرفته اند.

برنده نهایی این جایزه قرار است روز ۲۵ ماه می سال جاری از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شود.