شناسهٔ خبر: 43650 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب های «گزیده ردیف کاربردی» و «ردیف سه گاه» به زودی منتشر می شوند

آهنگساز و نوازنده کشورمان باتاکید بر تدوین ردیف جدیدی با حفظ جانمایه های اصیل موسیقی ایرانی بر پایه ردیف قدما از انتشار کتاب های«گزیده ردیف کاربردی»و «ردیف سه گاه» خبر داد و گفت: این ردیف ها قابلیت کاربردی دارند و صرفا آموزشی نیستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده کشورمان درباره مهم ترین برنامه هایش در سال ۹۵  گفت:  سه کتاب و  آلبوم جدید دارم که امسال منتشر خواهند شد، همچنین  آلبوم های« تکنوازی و دونوازی تار و تنبک» و ادامه آلبوم «شرق اندوه »منتشر خواهد شد.

این هنرمند مولف درباره انتشار کتاب های کاربزدی در حوزه ردیف اظهار داشت: کتاب های «ردیف سه گاه»، «گزیده ردیف کاربردی» و کتاب « ۱۵ چهارمضراب ساده برای تار و سه تار» برای دوره مقدماتی و کتاب «تکنیک تار و سه تار» امسال منتشر می شوند.

کیوان ساکت خاطر نشان کرد: ردیف هایی که منتشر می شوند قابلیت کاربردی دارند، یعنی صرفا آموزشی نیستند، مثل ردیف های قدیم این ردیف ها کاملا کاربردی هستند، ردیف های قدما که میراث گرانقدر معنوی ما هستند که به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند این ارزش و گرانسنگ بودن امروز کمتر مورد اجرا قرار می گیرد و قابلیت کاربردی اجرای خود را از دست داده اند فقط کاربرد آموزشی دارند.

این آهنگساز تصریح کرد:  لزوم تدوین ردیف جدیدی با حفظ جانمایه های اصیل موسیقی ایرانی بر پایه ردیف قدما و نگارش جمله های جدیدتر با تزیینات و آرایه های جدیدتر یکی از ضروریات امروزاست، از این رو بیش از ۱۰ سال است دست به کار تدوین این ردیف ها زده ام  و سه سال را صرف تدوین «گزیده ردیف کاربردی» کردم که به زودی «گزیده ردیف کاربردی» و «ردیف سه گاه» منتشر خواهند شد.

کیوان ساکت درباره اجرای صحنه ای  در داخل و خارج از کشور گفت: کنسرت های زیادی در داخل و خارج کشور خواهم  داشت ، بر همین اساس اجراهایی در  کانادا و سپس تور اروپایی خواهم داشت،قرار است کنسرتی در استان ای خراسان و گیلان داشته باشم.