شناسهٔ خبر: 43828 - سرویس دیگر رسانه ها

​نام استادان سومین دوره آموزش داستان‌نویسی «آلِ‌جلال» اعلام شد

اسامی استادان سومین دوره متمرکز آموزش داستان‌نویسی «آل جلال» که با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص ادبیات داستانی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌شود، اعلام شد.

 

پوستر مراسم

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همزمان با نمایشگاه کتاب تهران، استادان شناخته‌شده داستان‌نویسی مانند محمدرضا بایرامی، مجید قیصری، احمد دهقان، شهریار عباسی، گلعلی بابایی، جواد جزینی و... موضوعاتی چون روایتگری، مستندنگاری، دیالوگ‌نویسی و سوژه‌یابی را در سومین دوره متمرکز آموزش داستان‌نویسی «آلِ‌جلال» به نویسندگان جوان می‌آموزند. سومین دوره متمرکز آموزش داستان‌نویسی «آل جلال» برای بیش از ۲۰۰ نفر از داستان‌نویسان جوان کم‌تر از ۳۰ سال و با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص ادبیات داستانی به مدت ۳ روز در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار می‌شود.

در این دوره، استادان و داستان‌نویسان شناخته‌شده‌ای همچون گلعلی بابایی، محمدرضا بایرامی، محمدرضا جوادی یگانه، محمدجواد جزینی، مجید قیصری، ابوالفضل حری، احمد دهقان، شهریار عباسی، علی‌اصغر سیدآبادی و محمدناصرزاده برای نویسندگان جوان کلاس آموزشی برگزار خواهند کرد.

همچنین در این دوره و در پایان هر روز، نویسندگان جوان در جلسات پرسش و پاسخ عمومی با موضوع داستان‌نویسی که با حضور استادانی چون ابراهیم زاهدی مطلق، قاسمعلی فراست، محمدعلی قربانی و حبیب یوسف‌زاده برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

در این دوره که روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه و همزمان با برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود، نویسندگان جوان با موضوعاتی چون روایتگری در داستان، دیالوگ‌نویسی، آداب مستندنگاری، زوایای مختلف آثار عامه‌پسند، روستایی‌نویسی، بررسی اجزا و امکانات سوژه و... بیش‌تر آشنا خواهند شد.

شرکت‌کنندگان در روز پایانی این دوره به همراه استادان و مسئولان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور یافته و به بازدید از آن خواهند پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این دوره از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها پذیرش و به بنیاد شعر و ادبیات داستانی معرفی شده بودند.

همچنین به فاصله یک هفته بعد از این دوره و در روزهای پایانی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، دومین دوره متمرکز آموزشی شعر برای علاقه‌مندانی از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار می‌شود.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان پیش از این ۲ دوره متمرکز آموزش داستان‌نویسی موسوم به آل جلال در آبان و اسفند سال گذشته و یک دوره متمرکز آموزش شعر در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی شعر برگزار کرده و تا به حال بیش از ۴۰۰ هنرجو و علاقه‌مند به ادبیات در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.