شناسهٔ خبر: 43880 - سرویس دیگر رسانه ها

دانشگاه ها به ثبت نام ایثارگران بدون دریافت وجه ملزم شدند

آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و بر اساس آن دانشگاهها ملزم شدند بدون دریافت وجه نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین اقدام کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  آیین نامه اجرایی مصوبه هیات وزیران درباره پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان آموزش پزشکی و به استناد تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- مصوب ۱۳۹۱ به دانشگاه ها ابلاغ شد.

آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده ۱- در آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف- دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی شهریه بگیر ایرانی مستقر در داخل کشور مورد تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

ب- مشمولین: دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها، آزادگان و همسر و فرزندان آنان که در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

پ- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ماده۲- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین نامه در هر نیمسال تحصیلی نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام کنند. بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین در وجه دانشگاه ها و مؤسسات مذکور اقدام کند.

تبصره- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ملزم به انجام و حل و فصل تعاملات مالی بین خود و بنیاد در حدود خدمات قابل ارایه در این آیین نامه هستند. به گونه ای که در هیچ یک از مراحل و فرآیند تحصیل شامل ثبت نام، اخذ امتحانات، فارغ التحصیلی و دریافت گواهی و مدرک تحصیلی مانعی برای دانشجو ایجاد نشود.