شناسهٔ خبر: 44163 - سرویس دیگر رسانه ها

تمام مجوزهای تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی لغو شد

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان گفت: مجوز تمام خوابگاه هایی که از طریق تعاونی خوابگاه داران غیردولتی اقدام به دریافت مجوز کرده بودند، لغو شده است.

 

خوابگاه

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید فردین تقی زاده،  گفت: در حال حاضر ۲۷ الی ۲۸ خوابگاه غیردولتی در تهران مجور اخذ کرده اند.

وی ادامه داد: هر خوابگاه داری که در تهران احساس کند، شرایط لازم را برای راه اندازی خوابگاه خودگردان دارد، می تواند به معاون دانشجویی دانشگاه تهران مراجعه کرده و با نظارت دانشگاه هنر مجوز دریافت کند.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان درباره خوابگاه های غیردولتی که لغو مجوز شده اند، گفت: مجوز تمام خوابگاه هایی که از طریق تعاونی خوابگاه داران غیردولتی اقدام به دریافت مجوز کرده بودند، لغو شده است.

وی افزود: مجوزهای مورد تایید صندوق رفاه دانشجویان مجوزهایی هستند که از طرف شورای نظارت شهر تهران به مدیریت معاون دانشجویی دانشگاه تهران صادر می شود.

وی اظهار داشت: خوابگاه هایی که در شهرستان ها هستند برای دریافت مجوز باید از طریق شورای نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی استان خود اقدام کرده و خوابگاه هایی هم که در تهران فعال هستند باید از طریق شورای نظارت و ارزیابی بر خوابگاه های خودگردان در تهران اقدام کنند.

تقی زاده تاکید کرد: درگذشته مجوز خوابگاه های غیردولتی توسط تعاونی خوابگاه داران صادر می شد که بعضا شرایط مورد نظر صندوق رفاه دانشجویان را دارا نبودند. دانشجو و غیر دانشجو با هم اسکان داده می شدند که این مساله موجب اعتراض معاونان دانشجویی دانشگاه ها شده بود.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان  ادامه داد: برای همین  بخشنامه ای به همه ۳۱ استان و از جمله استان تهران مبنی بر تشکیل شورای نظارت برخوابگاه های غیردولتی ابلاغ شد که در آن بخشنامه، ریاست این شورا در استان تهران با معاون دانشجویی دانشگاه تهران بوده و با نظارت دانشگاه هنر مجوز صادر می کند.

تقی زاده افزود: از سال آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود که حتما دانشجویان در خوابگاه هایی ساکن شوند که مجوز شورای نظارت بر خوابگاه ها را داشته باشند.

وی برنامه بعدی صندوق رفاه دانشجویان را درجه بندی خوابگاه های غیردولتی عنوان کرد.