شناسهٔ خبر: 44189 - سرویس دیگر رسانه ها

جذب ۱۴۱ هیات علمی بورسیه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

۳۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی غیردولتی در فراخوان اردیبهشت ۹۵ ، نیاز خود برای جذب هیات علمی به صورت بورس را ۱۴۱ نفر اعلام کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در فراخوان بورس اردیبهشت ۹۵، نیازهای خود را به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام کردند.

در این اعلام نیاز، ۳۸ دانشگاه و موسسه در ۴۰ رشته با گرایش های مختلف، نیازهای خود را اعلام کردند. ظرفیتی که از سوی دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی مذکور برای جذب اعضای هیات علمی بورسیه اعلام شده ، ۱۴۱ نفر است.

پانزدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (بورس) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان اردیبهشت ۱۳۹۵ از ۱۵ اردیبهشت ماه با ثبت نیاز، توسط دانشگاه ها آغاز شد.

 بررسی نیازها توسط مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم و تخصیص ظرفیت ها براساس تقویم اعلام شده از سوی مرکز جذب وزارت علوم تا ۲۶ اردیبهشت ادامه داشت.

همچنین از ۲۷ اردیبهشت ماه فراخوان متقاضیان (دانشجویان دکتری) بورسیه جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۹۵ ادامه خواهد داشت.

متقاضیان بورسیه جذب هیات علمی دانشگاه های کشور می توانند براساس جدول نهایی اعلام نیاز دانشگاه‌ها که نهایی شده به سامانه مرکز جذب مراجعه کرده و اولویت های خود را از روی اعلام نیاز دانشگاه ها انتخاب کنند.

پالایش اولیه متقاضیان از ۱۶ الی ۲۱ خرداد به مدت ۶ روز انجام گرفته و فرایند جذب در دانشگاه ها از ۲۲ خرداد ۹۵ به مدت ۲ ماه آغاز می شود.