شناسهٔ خبر: 44325 - سرویس دیگر رسانه ها

همه سینماگران برای خانه سینما ارزشمندند/ توضیح درباره یک اظهارنظر

مدیر ارتباطات خانه سینما تاکید کرد سخنانی که درباره سه تن از سینماگران در مراسمی که دیشب در خانه سینما برگزار شد اظهارنظر شخصی سخنران بوده و این نهاد صنفی هرگزدرباره اعضای خود موضع نمی گیرد.

 

خانه سینما

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کامران ملکی مدیر ارتباطات خانه سینما در توضیح سخنانی که دیشب ۸ خرداد ماه در مراسم رونمایی از کتاب «زیر پوست قصه ها» از سوی یکی از سخنرانان مراسم مطرح و در آن نام برخی از سینماگران آورده شد گفت: سالن خانه سینما معمولا برای آیین های رونمایی از کتاب های سینمایی اعضای خانه سینما در اختیار آنان قرار می گیرد ولی مسئولیت دعوت از سخنرانان برعهده برگزارکنندگان است.

وی افزود: در آیین رونمایی از کتاب «زیر پوست قصه ها» اظهارنظرهایی در مورد سه تن از هنرمندان ارزشمند سینمای ایران از سوی یکی از سخنران صورت گرفت که در همان مقطع با تذکر مدیرعامل خانه سینما به مجری مراسم، در مورد آن توضیح داده شد ولی به دلیل عدم انعکاس کامل این اعتراض، لازم است این نکته مجددا توضیح داده شود که همه اعضای خانه سینما برای این خانه و گردانندگان آن بسیار محترم و ارزشمند و همه هنرمندان در این نهاد صنفی دارای ارزش و اعتبار هستند.

ملکی در پایان تاکید کرد: خانه سینما هیچ گاه در مورد اعضای خود موضع گیری نمی کند بنابراین اظهارات یکی از سخنرانان آن جلسه صرفا نظرگاه شخصی ایشان بوده و ارتباطی با دیدگاه خانه سینما نداشته و ندارد.

به گزارش مهر، صادق زیباکلام به عنوان یکی از سخنرانان مراسم دیشب در سخنانی گفت: من سینمای ایران را به سه دسته تقسیم می کنم؛ دسته اول سینما و هنر حکومتی است که سمبل آن افرادی همچون حاتمی کیا، ده نمکی و زنده یاد فرج الله سلحشور هستند.