شناسهٔ خبر: 45009 - سرویس دیگر رسانه ها

سفر ۲هیات مهم علمی از آلمان به ایران/ توسعه فرصت مطالعاتی اساتید

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین المل اعلام کرد: مسئولان علم و فناوری کشور آلمان به همراه مهمترین های علم و فناوری این کشور سپتامبر ۲۰۱۶ به کشورمان سفر خواهند کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالارآملی گفت: در راستای توسعه همکاری های علمی با کشور آلمان در سال جاری، معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان به همراه روسای انجمن ماکس پلانک و بنیاد تحقیقات آلمان (DFG)، در سپتامبر ۲۰۱۶ به کشورمان سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از تفاهم نامه ها با موضوعات و در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهش و فناوری با کشورهای جهان، افزود: بیشتر تفاهم نامه هایی که منعقد شده است در زمینه علمی، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و استفاده دانشجویان و اساتید از فرصت های مطالعاتی بوده است.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل ادامه داد: در قرارداد همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) که اخیرا به امضاء رسید، مقرر شد ۷۵ نفر از دانشجویان ایرانی دوره دکتری، برای گذراندن دوره های ۶ تا حداکثر ۹ ماهه فرصت مطالعاتی با استفاده از بورس مشترک، به دانشگاه های آلمان اعزام شوند.

وی افزود: در برخی از تفاهم نامه هایی که با کشورهای خارجی منعقد شده، علاوه بر دانشجویان، برای اساتید نیز فرصت های مطالعاتی ۳ تا ۶ ماه پیش بینی شده است که از آن به فراخور تعهدات تفاهم نامه استفاده خواهند کرد.