شناسهٔ خبر: 45359 - سرویس دیگر رسانه ها

شعر شفیعی کدکنی در برنامه نقد شعر بررسی می شود

سعید بیابانکی درباره برنامه زنده نقد شعر با محوریت شعر محمدرضا شفیعی کدکنی از شبکه ۴ سیما توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید بیابانکی شاعر و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی نقد شعر درباره قسمت جدید این برنامه که امشب پخش می شود گفت: چهل و پنجمین برنامه «نقد شعر» امشب یکشنبه ۱۰ مرداد به شعر استاد محمدرضا شفیعی کدکنی اختصاص دارد. در هر برنامه نقد شعر تلاش کرده ایم یا به بررسی کارنامه یک شاعر پیشکسوت و یا به موضوعی پیرامون شعر یک شاعر بپردازیم.

وی افزود: برنامه امشب پیرامون شعر محمدرضا شفیعی کدکنی است. ایشان از سرمایه های فرهنگی و ادبی کشورمان و همین طور یک شخصیت چندوجهی است. چون هم شاعر، هم پژوهشگر و هم استاد دانشگاه است، هم آثار درخشانی در حوزه ادبیات فارسی خلق کرده و شاگردان زیادی در این زمینه تربیت کرده است. برنامه امشب نقد شعر، فقط درباره شعر استاد شفیعی کدکنی است.

این شاعر در ادامه گفت: علت تهیه و پخش این برنامه، این است که ارتباط نسل جوان ما به دلیل ورود فضای مجازی در حوزه شعر، با نسل پیشین، قطع شده است و یکی از وظایف رسانه این است که این گسست ادبی بین نسل ها را ترمیم کند.

بیابانکی درباره شعر شفیعی کدکنی گفت: استاد کدکنی در شعر نو، از پیروان نیما یوشیج و شعر نیمایی است. همین طور در شعر سنتی و کلاسیک هم وامدار سبک خراسانی است. در برنامه امشب، محمدرضا تقی دخت و مصطفی محدثی خراسانی به عنوان مهمان حضور خواهند داشت و احتمالا مهمان تلفنی برنامه هم خسرو احتشامی باشد که از دوستان استاد شفیعی است و درباره شعر ایشان کار کرده است.

چهل و پنجمین قسمت از برنامه نقد شعر، امشب یکشنبه ۱۰ مرداد از ساعت ۲۱ تا ۲۲ به صورت زنده از شبکه ۴ سیما پخش می شود.