شناسهٔ خبر: 45594 - سرویس دیگر رسانه ها

آموزش زبان فارسی در ۲۰۰ نقطه دنیا

غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی گفت: ما در ۲۰۰ نقطه دنیا، کلاس زبان فارسی برگزار کرده‌ایم چراکه بنیاد سعدی با حدود ۲۰۰ دانشگاه دنیا برای گسترش و ترویج زبان فارسی ارتباط دارد و با همکاری این دانشگاه‌ها، کلاس‌های یادگیری زبان فارسی برگزار می‌کند.

غلامعلی حدادعادل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ غلامعلی حدادعادل درباره گسترش زبان فارسی و تأثیر آن بر قدرت ایران اسلامی اظهار کرد: هر زمان که زبان و ادبیات فارسی در دنیا رواج بیشتری داشته باشد اقتدار ایران اسلامی‌ بیشتر می‌شود چراکه گسترش زبان فارسی باعث هر چه بهتر دیده شدن فرهنگ، تمدن، صلح و دوستی مردم ایران می‌شود.


وی با اشاره به برنامه‌های دیگر بنیاد سعدی برای گسترش زبان فارسی در دنیا و ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنیاد سعدی دوره‌های کوتاه‌مدت مختلفی به غیر از دروه‌های دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی را برگزار می‌کند.

حدادعادل در توضیح ارتباط بنیاد سعدی با دانشگاه‌های خارجی برای ترویج و گسترش زبان فارسی عنوان کرد: ما در ۲۰۰ نقطه دنیا، کلاس زبان فارسی دائر کرده‌ایم چراکه بنیاد سعدی با حدود ۲۰۰ دانشگاه دنیا برای گسترش و ترویج زبان فارسی ارتباط دارد و با همکاری این دانشگاه‌ها، کلاس‌های یادگیری زبان فارسی را برگزار می‌کند.

وی درباره جایگاه و اهمیت زبان فارسی در تاریخ جهان گفت: زبان فارسی زبان ملتی با یک تاریخ کهن است که دارای فرهنگی غنی، تمدنی مستمر بوده و تجربه‌ای چند هزار ساله را پشت سر گذاشته است؛ زبان فارسی، دارای شاعری حماسی مانند فردوسی است که ۵۰ هزار بیت شعر سروده است، زبان فارسی از هنر سعدی، غنا گرفته است و از همین روست که بنیاد سعدی، نام خود را از این شاعر گرفته است.

رییس بنیاد سعدی با رضایت‌ بخش خواندن میزبانی این دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه گفت: تا اینجا دانشگاه علامه میزبان خوبی برای این دوره بوده است. امیدواریم تا آخر دوره هم به همین خوبی ادامه داشته باشد البته فعلا اولین روزهای میزبانی است و تا پایان راه درازی مانده است.

هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.