شناسهٔ خبر: 45802 - سرویس دیگر رسانه ها

اجرای گزیده‌ای از بهترین اپراها در تالار وحدت/ آواز زیبا بشنوید

ارکستر و گروه کُر «بل کانتو» هفتم شهریورماه سال جاری گزیده ای از برجسته ترین اپراهای ایتالیایی را با عنوان «شورآواز» در تالار وحدت تهران به صحنه می برد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نیما پناهی‌ها رهبر ارکستر و گروه کر «بِل کانتو» درباره تازه ترین فعالیت های این گروه توضیح داد: «شور آواز» عنوان جدیدترین پروژه از گروه «بل کانتو» است که بر اساس شور و اشتیاق مخاطبان و جذابیت اجراهای اُپرای ایتالیایی به این عنوان نامگذاری شده است. همچنین بل کانتو اصطلاح ایتالیایی است و به معنی آواز زیبا و سبکی مخصوص برای بهترین ملودی نویسان و بزرگترین اُپرانویسان تاریخ ایتالیا است.

وی با اشاره به اینکه هدف مجموعه «بل کانتو» ارائه درستی از آثار آهنگسازان دنیای موسیقی است، بیان کرد: برای ما مهم تر از هر چیز آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با ادبیاتی عظیم و شکوه‌مند در آثار استادان بزرگ همچون جوزپه وردی است. ضمن اینکه ما تلاش کردیم در راستای این فعالیت ها  در انتخاب قطعات نیز نهایت دقت را داشته باشیم چراکه بر این باوریم اجرای صحیح قطعات چنان شور و هیجانی در شنونده ایجاد می کند که شنونده از سر شوق و اشتیاق در جریان موسیقی غرق می شود و عمیقا در جریان مفاهیم زیبای موسیقی قرار می گیرد. این شیوه علاوه بر درک موسیقی سبب نوعی همدلی نیز می شود.

این رهبر ارکستر جوان ادامه داد: شنونده آثار «بل کانتو» دائم غرق در احساسات و شور و هیجان است، با دقت گوش می دهد و تمام جزییات را زیر نظر دارد و این همان شکوهی است که تماشاگر باید از اجرای «بل کانتو» توقع داشته باشد. البته مانند همیشه نیز خوانندگان کُر پایه و اساس کنسرت های بل کانتو هستند و همگی در تلاشند تا به آنچه که «آواز زیبا» نام دارد شکل گیرد. از سویی دیگر آهنگ ها هم به شکل استاندارد با همراهی پیانو اجرا می شوند، اما به دلیل اهمیت برجسته کردن ملودی های قطعات این اُپراها، ارکستری بسیار ماهر با ساختار کوئینتت زهی، موسیقی را منطبق بر دست نوشته های آهنگساز در پارتیتور همراهی می کنند.

پناهی ها در معرفی نوازندگان و گروه اجرایی کنسرت پیش رو نیز گفت: فراز عقیلی پیانو، مونیکا لران کنسرت مایستر، امین عطایی ویولون، پژمان اختیاری ویولا، نگار نوراد ویولنسل، پروانه انارکی کنترباس، پریسا دلفانی خواننده سوپرانو، مرتضی اگبر زاده عالمی خواننده تنور، محمد حقیقی خواننده باس از جمله هنرمندانی هستند که در کنار اعضای دیگر گروه با ما در این کنسرت همراه خواهند بود.

کنسرت شب اُپرا «شور آواز» ساعت ۲۱:۳۰ هفتم شهریور با حضور ارکستر و کُر بزرگ «بل کانتو» به رهبری نیما پناهی ها در تالار وحدت تهران برگزار می شود.