شناسهٔ خبر: 46288 - سرویس دیگر رسانه ها

جدیدترین اطلاعات از راه‌اندازی شبکه‌های جدید در تلویزیون

رییس مرکز تولید و فنی سیما اعلام کرد که مسئولان فنی در تلاش هستند تا تنظیمات و جانمایی شبکه های جدید برای راه اندازی آماده شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید شعبانپور رییس مرکز تولید و فنی سیما درباره تغییرات شبکه ها و اضافه شدن شبکه های جدید به رسانه ملی عنوان کرد: قرار است چند شبکه جدید به شبکه ها اضافه شود که به همین دلیل باید تنظیمات و چیدمان جدیدی روی فرستنده های دیجیتال صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما به ناچار یا باید کانال های اچ دی را جابه‌جا کنیم و یا تعداد کانال ها را اضافه کنیم که برای کانال های اس دی که قرار است اضافه شوند، جا وجود داشته باشد.

رییس مرکز تولید و فنی سیما درباره نحوه تغییرات و اینکه گفته می شود جانمایی بعضی از شبکه ها جا به جا خواهد شد، توضیح داد: ممکن است مردم کانالی را با شماره ۱۱ دریافت می کرده اند و حالا آن را با شماره دیگری ببینند. هدف اصلی این است که مردم کانال ها را با کیفیت بهتری دریافت کنند. بعضی درباره این تغییرات و جانمایی ها نگرانی دارند درحالیکه دوستان ما در معاونت فنی در تلاش هستند که این تغییرات کوچکترین لطمه ای به کیفیت دریافت و تنظیمات کانال های فرستنده های دیجیتال وارد نکند.

وی اضافه کرد: اگر تغییرات تصویری زیاد باشد ما به پهنای باند بیشتری نیازمند هستیم، به طور مثال برای شبکه های اچ دی که کیفیت فنی بالایی را می طلبند به پهنای باند بیشتری نیاز است. 

شعبانپور با اشاره به اضافه شدن شبکه های جدید گفت: در حال حاضر ما در تدارک جانمایی شبکه های ایران کالا، شما و امید هستیم تا مخاطبان بتوانند دریافت خوبی از این شبکه ها داشته باشند و ان شاءالله زمانیکه رییس سازمان صداوسیما اعلام کند، این شبکه ها به زودی با چیدمان جدید افتتاح خواهند شد که امیدواریم عید غدیر باشد. احتمالا شبکه های ایران کالا و امید ابتدا به صورت آزمایشی راه اندازی شوند و بعد از مدت زمانی پخش آنها به صورت رسمی ادامه یابد.

وی در پایان از راه اندازی شبکه «تماشا» به صورت اس دی هم خبر داد و بیان کرد: شبکه «تماشا» که اکنون به صورت اچ دی دریافت می شود قرار است به صورت اس دی نیز راه اندازی شود تا مخاطبانی که امکان دریافت شبکه ها به صورت اچ دی را ندارند آن را به صورت اس دی ببینند، همانطور که شبکه سه نیز اکنون هم به صورت اچ دی و هم اس دی قابل دریافت است.