شناسهٔ خبر: 46381 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب «مبانی جامعه شناسی» رونمایی می‌شود/ بومی‌سازی کتاب پرفروش آمریکایی

کتاب «مبانی جامعه شناسی» در سازمان انتشارات سمت رونمایی می‌شود. این کتاب می‌تواند افق دید دانشجویان را درباره موضوعات و مسائل اجتماعی و انسانی از جمله نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی گسترش دهد.

کتاب «مبانی جامعه شناسی» رونمایی می‌شود/ بومی‌سازی کتاب پرفروش آمریکایی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی محمد حاضری از رونمایی کتاب «مبانی جامعه شناسی» خبر داد و گفت: کتاب حاضر با نگاهی علمی و انتقادی و به زبانی ساده مسائل و موضوعات گوناگون و مشترک جامعه انسانی و محیط اجتماعی را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده است.

وی با بیان اینکه مطالعه این کتاب می‌تواند افق دید دانشجویان را درباره موضوعات و مسائل اجتماعی و انسانی از جمله نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، محیط زیست، آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی، رسانه‌های جمعی و فناوری اطلاعات، سازمان‌های بزرگ و دیوانسالاری، خانواده، آموزش و پرورش، طب، فرهنگ، گروه‌های اجتماعی و ساختارهای اجتماعی گسترش دهد، یادآور شد: همچنین این اثر می‌تواند مهارت‌های مشاهداتی آنها را تقویت و به آنها کمک کند تا زمینه‌های نظری را با مثال‌های عینی و تجربی پیوند دهند و به درک عمیق‌تری از مفاهیم و نظریه‌های جامعه‌شناسی و همین طور جامعه، روابط اجتماعی و مسائل اجتماعی نایل شوند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: این کتاب یکی از منابع به روز و پرفروش جامعه‌شناسی در آمریکاست که مایکل هیوز، کرولین جی. کرولر آن را نگاشته‌اند و مهرداد هوشمند و غلامرضا رشیدی آن را ترجمه کرده اند.

حاضری افزود: با توجه به اینکه مثال‌ها و اطلاعات موجود درباره کتاب ویژه جامعه آمریکا بوده من با ملحقات و تغییراتی که در ترجمه کتاب اضافه کردم مثال‌های کتاب را بومی کردم و از جامعه ایران مثال‌های متعددی را به آن اضافه کردم.

به گفته این مدرس دانشگاه، همچنین سعی شده تا درباره موضوعات مندرج در کتاب که می‌تواند در جامعه ایران اطلاعات و آماری وجود داشته باشد، به مباحث کتاب اضافه شود.

حاضری گفت: کتاب برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مبانی جامعه‌شناسی 1 و 2» به ارزش 6 واحد ترجمه و تدوین شده است. علاوه بر این، کتاب برای دانشجویان سایر رشته‌ها نظیر مدیریت، علوم پزشکی و دانشجویان رشته‌های مرتبط در دانشگاه‌های علمی‌ ـ کاربردی، پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی که درس «مبانی جامعه‌شناسی» را می‌گذرانند قابل استفاده است.

وی در پایان یادآور شد: این کتاب به تازگی از سوی سازمان انتشارات سمت منتشر شده و دوشنبه 5 مهرماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات سمت با حضور استادان و جامعه‌شناسان کشور رونمایی می‌شود.