شناسهٔ خبر: 46385 - سرویس دیگر رسانه ها

پخش«خانه پوشالی» در ابهام

این سریال به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاست‌مداران آمریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق: «خانه پوشالی»، ازجمله سریال‌های پرمخاطبی است که بسیاری را در سراسر دنیا با خود همراه کرده و جوایز متعددی کسب کرده است. «خانه پوشالی» از روی رمانی به همین نام، نوشته مایکل دابز ساخته شده که خودش زمانی عضو ارشد حزب محافظه‌کار بریتانیا بود.
رمان در اواخر دوران نخست‌وزیری مارگارت تاچر می‌گذرد و داستان یک سیاست‌مدار بریتانیایی به نام فرانسیس ارکارت است که به فکر مقام و جایگاه بالاست. در رمان، ارکارت به «مظهر شکوه شیطانی» شهرت دارد.
چند روزی است که پخش فصل اول این سریال از شبکه نمایش خبرساز شده است و ظاهرا این شبکه قصد دارد این سریال پرمخاطب را روی آنتن بفرستد. رضا آفتابی، مدیریت دوبلاژ این سریال را برعهده دارد و گویندگانی مانند ناصر طهماسب، کتایون اعظمی، منوچهر والی‌زاده، مهرخ افضلی، رضا آفتابی، منوچهر زنده‌دل، ابوالحسن تهامی‌نژاد،  حامد عزیزی، پویا فهیمی، شایان شامبیاتی، مریم جلینی، مهین برزویی، مهدی امینی، نازنین یاری، کسری کیانی، امیرصالح کسروی،  صنم نکواقبال، مهناز عوض‌آبادیان، خشایار شمشیرگران، امیر حکیمی، سارا جعفری، مینا شجاع، امیر منوچهری، محمدعلی دیباج، آرزو روشناس، پویان مقدم، مجید صیادی و... در کنار او فصل اول این سریال را دوبله کرده‌اند.  باند و میکس صدای این سریال نیز بر عهده حسین مطمئن‌زاده است.  بااین‌حال، ظاهرا پخش این سریال از شبکه نمایش به قطعیت نرسیده و در تماس «شرق» با مدیران بخش‌های مختلف شبکه نمایش، پرسش‌هایی مبنی بر چگونگی پخش این سریال و خرید حق پخش این مجموعه از کمپانی نتفلیکس بی‌پاسخ گذاشته شد. هر قسمت سریال «خانه پوشالی» به وسیله یکی از بزرگان سینما کارگردانی شده است، قسمت‌های نخست فصل نخست این سریال به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی محوری کوین اسپیسی و رابین رایت، برای نخستین‌بار در سال ٢٠١٣ به وسیله نتفلیکس عرضه شد و سیاست‌های روز آمریکا را به‌شدت به چالش کشید. تمامی فصل‌های این سریال نامزد و برنده جوایز بسیاری شده است. در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به ‌عنوان حزب حاکم آمریکا، به ‌عنوان سوژه سریال در نظر گرفته شده است. این سریال به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاست‌مداران آمریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد.
دیوید فینچر، جیمز فولی، جوئل شوماخر، چارلزمک‌دوگال، کارل فرانکلین، آلن کولتر و جان کولز، ازجمله کارگردان‌هایی هستند که فصل‌های مختلف این مجموعه را کارگردانی کرده‌اند.