شناسهٔ خبر: 46595 - سرویس دیگر رسانه ها

مجید مجیدی مطرح کرد:رضا میرکریمی دغدغه همه اقشار سینما را دارد/ برو و فیلم خوب بساز

مجید مجیدی در مراسم بزرگداشت میرکریمی ضمن بیان برخی ویژگی های او اشاره کرد حالا که مسئولیت میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما تمام شده او می رود تا یک فیلم خوب بسازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عصر امروز ۱۲ مهرماه مراسم بزرگداشت رضا میرکریمی مدیرعامل سابق خانه سینما با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابراهیم مختاری رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: روزی که به دفتر میرکریمی رفتیم تا با او برای مدیرعاملی خانه سینما گفتگو کنیم ابتدا او قبول نکرد اما یک لحظه گفت اگر من مدیرعامل شوم کارهای مختلفی انجام می دهم که ما با استفاده از همین جمله او، میرکریمی را راضی کردیم تا مدیرعامل خانه سینما شود.

وی افزود: میرکریمی فیلم خود را می ساخت و وقتی زمان احقاق حقوق او می رسید به دلیل اینکه مدیرعامل خانه سینما بود نمی توانست حقوق خود را بگیرد و تنها سکوت می کرد. هر چند او زمزمه رفتن می کرد اما ما اعتنایی به حرف های او نکردیم  و او همچنان به مدیریت خود ادامه داد اما رفته رفته و به دلیل اینکه مدیر جشنواره جهانی فیلم فجر شد گرفتاری های او زیاد شد. وقتی او خانه سینما را تحویل گرفت به علت کشمکش مدیریت وقت سازمان سینمایی با بدهکاری های زیاد خانه سینما مواجه شد یعنی خانه سینما را با بدهکاری های زیادی تحویل گرفت اما با این حال روزی که رفت صندوق خانه سینما را به ما تحویل داد که خیال ما از این بابت راحت شد و در واقع او ما را تنها نگذاشت.

رییس هیات مدیره خانه سینما افزود: بنای ۷۰ ساله خانه سینما نیاز به مرمت داشت به همین دلیل هنگامی که شروع به بازسازی این مکان کرد کسی فکر نمی کرد چنین ابعادی داشته باشد اما حالا وضعیت خانه سینما تغییر کرده است و این موضوع یادگار دوران مدیریت میرکریمی است. این خانه قرار است به عنوان میراث ملی ثبت شود که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

مختاری عنوان کرد: میرکریمی به واقع گشاده دست است و همواره سعی در کمک کردن به دیگران دارد. در واقع او از کیسه خلیفه نمی بخشید و خودش هم امور را تامین مالی می کرد.

در این بخش از مراسم علی نیک رفتار از انجمن عکاسان سینما روی صحنه آمد و ضمن تقدیر از میرکیمی و اهدای لوحی به او گفت: رضا میرکریمی همیشه همه انجمن ها را مورد حمایت قرار می دهد و جا دارد انجمن عکاسان و همه اعضای آن از او تشکر کنند.

مجیدی: میرکریمی هم مدیر خوب هم سینماگر خوب است

در ادامه مجید مجیدی به صحنه آمد و گفت: وقتی اسم رضا میرکریمی می آید در هر کسوتی که باشی احساس آرامش و امنیت می کنی. این موضوع را همه قبول دارند. رضا میرکریمی دارای دو ویژگی منحصر به فرد است که اجماع آنها در یک نفر معمولا شدنی نیست اما او هم یک فیلمساز موفق است و هم یک مدیر اجرایی درجه یک. معمولا این دو ویژگی در یک جا جمع نمی شود اما رضا میرکریمی هر دوی این ویژگی ها را دارد.

وی افزود: رضا میرکریمی دغدغه همه اقشار سینما بخصوص اقشار آسیب پذیر را دارد. برای مثال من خودم شاهد بودم که با من تماس می گرفت و می گفت که چگونه می توان برای امور سینما تامین منابع کرد. او با حفظ آبروی افراد دردمندانه به فکر آنها بود. با این وجود خوشحالم که رضا میرکریمی از مدیریت خانه سینما می رود چون او می رود که یک فیلم درجه یک دیگر بسازد.

مجیدی در پایان صحبت هایش بیان کرد: منوچهر شاهسواری مدیرعامل جدید خانه سینما از گنجینه های سینمای ایران است که من به خوبی قدر او را می دانم و می دانم که با وجود منوچهر اتفاقات خوبی در خانه سینما رخ می دهد.