شناسهٔ خبر: 46611 - سرویس دیگر رسانه ها

رضا میرکریمی مطرح کرد: اساس کار در خانه سینما باید احترام به اعضا باشد/ اعلام بودجه خانه

رضا میرکریمی مدیرعامل سابق خانه سینما در مراسم تودیع و بزرگداشت خود درباره رقم بودجه و هزینه‌کرد خانه در یک سال آخر مدیریتش صحبت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عصر امروز ۱۲ مهرماه مراسم بزرگداشت رضا میرکریمی مدیرعامل سابق خانه سینما با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در خانه سینما برگزار شد. اجرای این مراسم برعهده کامران ملکی بود.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل جدید خانه سینما با حضور روی صحنه گفت: چشم بد دور. وقتی یک مدیر به هر دلیلی امکان فعالیت ندارد و ما با چنین شوقی در یک جا جمع می شویم تا از او تشکر کنیم جای شکر دارد. پس باز هم می گویم چشم بد دور. خانه سینما چتری بر سر سینماگران است که آنها باید زیر آن احساس امنیت کنند.

پس از پایان صحبت های شاهسواری اعضای هیات مدیره خانه سینما به صحنه آمدند و لوح تقدیری به میرکریمی تقدیم کردند.

رضا میرکریمی به عنوان آخرین سخنران این مراسم به صحنه آمد و گفت: در هر دو دوره ای که من مسئولیت خانه سینما را به عهده گرفته ام کارهایی در حد توانم به لطف حمایت دوستان سازمان سینمایی انجام دادم اما به نظرم اینها تمام آنچه که باید انجام می دادیم، نیست.

این نویسنده و کارگردان سینما افزود: همیشه فکر می کردم یک تشکل صنفی قدرتمند باید به اعضای خود تشخص بدهد بنابراین ما باید برای این کار برنامه ریزی کنیم. سالی که من به عنوان مدیرعامل خانه سینما منصوب شدم مشکلات زیادی داشتیم و کسی به خانه سینما نمی آمد. به همین دلیل من با دوستانم صحبت کردم و به آنها گفتم باید کارهایی برای اعضای خانه سینما مانند برگزاری مراسم و بزرگداشت ها انجام دهیم. هر چند کار زیادی از دستمان بر نمی آید اما باید به افرادی که وارد این خانه می شوند احترام بگذاریم. من در هر دو دوره همکاران خوبی داشتم که این باعث می شد که محفل ما گرم شود.

وی افزود: اگر حمیت صنفی وجود نداشته باشد قدرت چانه زنی یک صنف از بین می رود. پا گذاشتن در مسیر صنفی پرهزینه است. با این وجود ما بیشترین جلسات قدردانی از اعضای خانه سینما را برگزار کردیم.

میرکریمی در ادامه با اشاره به بودجه خانه سینما عنوان کرد: سال اول که من مدیرعامل خانه سینما بودم بودجه ما ۲۵۰ میلیون تومان بود که در همان سال به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. هر چند این پول مشکل جدی را حل نمی کرد اما به هر حال به اصناف ما کمک می کرد. در این دوره هم هنگامی که من مدیرعامل شدم، بودجه خانه سینما یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بودکه تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن محقق شده بود. ما از سال گذشته بودجه خانه سینما را به ۴ میلیارد تومان افزایش دادیم. ۲ میلیارد تومان هم از نهادهای دیگر گرفتیم که در کل هزینه‌کرد ما در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بود.

این کارگردان در ادامه با اشاره تعداد پرسنل خانه سینما گفت: تعداد پرسنل خانه سینما با کاری که اینجا انجام می شود اصلا متناسب نیست. ما با ۲۰ نیرو تعداد زیادی از مراسم ها را ترتیب دادیم؛ به هر حال وقتی بودجه ۴ برابر می شود کارهای اجرایی هم به همان اندازه افزایش پیدا می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من خوشحالم و با امنیت خاطر اینجا را ترک می کنم زیرا مدیریت خانه سینما به دست کسی افتاده که بسیار صبور است؛ این صبوری به نفع صنف تمام می شود. باید بگویم شاهسواری یک فرد با فکر و ایده است.