شناسهٔ خبر: 47159 - سرویس دیگر رسانه ها

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب ۱۸ آبان افتتاح می شود

نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب روزسه شنبه ۱۸ آبان ماه ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیران فرهنگی، هنرمندان و علاقه مندان  ساعت ۱۷(۵ بعد از ظهر) روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

 آثار هنرمندان ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده اند و آثار هنر دوران مدرن عرب  با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به نمایش در می آید.آثار این نمایشگاه ،هنر مدرن ایران وعرب را در دوره ۵۰ ساله (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) نمایندگی می کنند.

در این نمایشگاه که هنر دوران مدرن عرب برای نخستین بار در تهران به معرض نمایش گذاشته می شود، آثار هنر مدرن عرب  از مصر، عراق، شمال آفریقا و شام تا شبه­جزیره­ عربستان به نمایش در می آید. ۴۰ اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۴۰ اثر از هنرمندان مدرن عرب  از بنیاد برجیل و شش اثر از هنرمندان فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارد که امکان و فرصت مطالعه تطبیقی هنر مدرن ایران و دنیای عرب را فراهم می کند.

این نمایشگاه با عنوان «دریای آونگان» قصد دارد به کند وکاو در دوران مهمی در تاریخ هنر ایران و عرب بپردازد؛ دورانی که از بطن تغییرات و پیشرفت­های چشمگیر جهانی پدید آمده است. «دریای آونگان» به مضامینی می­پردازد که به فرم­ها و سبک­های جدید منجر شده­اند و پیچیدگی­های مرتبط با ظهور زندگی مدرن در ایران و جهان عرب را منعکس می­کند.