شناسهٔ خبر: 47670 - سرویس دیگر رسانه ها

چهاردهمین دوره نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی آغاز به کار کرد

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی صبح یکشنبه ۲۸ آذرماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این رویداد فرهنگی طبق اعلام قبلی و به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بدون برگزاری مراسم افتتاحیه از ساعت ۹ صبح با حضور بازدیدکنندگان فعالیت خود را آغاز کرد و تا ساعت۱۷ برپاست.

در این دوره  از نمایشگاه ۵۳ هزار عنوان کتاب خارجی از ۱۴ موزع عرضه شده است. از این تعداد، ۱۱۰۵۳ عنوان کتاب‌های سال ۲۰۱۵، تعداد ۷۵۲۴ عنوان از سال ۲۰۱۴، تعداد ۴۵۱۹ عنوان منتشرشده در سال ۲۰۱۳ و ۶۲۲۰ عنوان نیز چاپ اول سال ۲۰۱۶هستند.

در نمایشگاه چهاردهم کتب کاربردی و دانشگاهی ۱۷هزار عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی، ۷ هزار عنوان کتاب در حوزه فنی و مهندسی، ۹هزار عنوان کتاب در حوزه هنر، ۷ هزار عنوان کتاب در حوزه علوم پایه، ۹ هزار عنوان کتاب در رشته‌های پزشکی و هزار عنوان کتاب مرجع به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، عربی، آلمانی و... ارائه شده است.

ثابت بودن قیمت کتاب‌های مشترکی که توسط چند شرکت در نمایشگاه عرضه شده‌اند و نیز فراهم بودن استفاده از دستگاه‌های کارتخوان و بن‌کارت از ویژگی‌های نمایشگاه  چهاردهم کتب کاربردی و دانشگاهی است.

حداقل میزان تخفیف‌ها در این نمایشگاه ۱۰ درصد و حداکثر آن ۷۰ درصد ثبت شده است. تمامی کتاب‌های عرضه‌شده نیز در سایت انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان به نشانی www.anjomannasheran.com قابل ردگیری و جستجو هستند. همچنین امکان دانلود کامل فهرست کتاب‌ها از طریق همین سایت فراهم شده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی تا روز چهارشنبه اول دی ماه، از ساعات ۹ تا ۱۷ در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپاست. نجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان این رویداد فرهنگی را برگزار می‌کند که به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ایران بعد از نمایشگاه کتاب تهران شناخته می‌شود.