شناسهٔ خبر: 47751 - سرویس دیگر رسانه ها

سایر فارسی زبانان هم به جایزه جلال وارد شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمجید از حضور افغانستان در این دوره از جایزه جلال خواستار حضور و شرکت سایر کشورهای فارسی زبان در این جایزه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم پایانی جایزه ادبی جلال با اشاره به فرهنگ و ادبیات کهن ایران خواستار توجه به ادبیات در کنار سینما، تئاتر و موسیقی شد و گفت: من فکر می کنم که فرهنگ ایران و تاریخ آن چشمه جوشانی است . امسال نیز با حرکت جدید دعوت از افغانستان برای این جایزه مواجه بودیم که امیدوارم در سال های بعد نیز این اتفاق در ارتباط با سایر کشورهای فارسی زبان اجرایی شود و ما به سمت بین المللی شدن جایزه جلال حرکت کنیم.

وی افزود: افغانستان همسایه و هم فرهنگ ما است. ما به وجودش افتخار می کنیم و مسائل آن کشور را مسائل خودمان  می دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره اظهارنظرهای یکی از برگزیدگان جایزه مبنی بر انتقاد از کم شدن میزان نقدی جایزه جلال گفت: در این زمینه باید هیئت امنای بنیاد شعر و ادبیات داستانی تصمیم بگیرد.

صالحی امیری همچنین با اشاره به تجلیل از شهدای مدافع حرم نیز گفت: ما همه خود را مدیون خون شهدای انقلاب می دانیم و معتقدیم موفقیت های ما، چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن حاصل رشادت های آنها است که امروز نیز همرزمانشان برای دفاع از حرم اهل بیت به جهاد پرداخته اند و در این راه سرداران بزرگی نیز به شهادت رسیدند.تجلیل از شهید همدانی در این برنامه نمادی بود از این اتفاق و ادامه چنین برنامه هایی و حمایت از آن نیز قطعا جزو سیاست های ما در وزارت ارشاد خواهد بود.