شناسهٔ خبر: 47954 - سرویس دیگر رسانه ها

برگزاری نشست‌های «مولوی‌شناسی»

سلسله نشست‌های «مولوی‌شناسی» این‌بار با موضوع تحلیل و تفسیر داستان «اعرابی و ریگ در جوال کردن» دوشنبه ۲۰ دی در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس خبر رسیده از این فرهنگسرا، در این سلسله نشست‌ها داستان‌های مثنوی مولانا خوانده و نکات اخلاقی و معرفتی آن‌ها تشریح می‌شود. روخوانی، تحلیل و تفسیر شعرهای مولانا و تحلیل کرامت انسانی در شعرهای این شاعر از بخش‌های این برنامه است.

در این نشست محمد کیهانی با رمزگشایی و ریشه‌یابی واژه‌ها و اصطلاحات و درست‌خوانی مثنوی، مفاهیم و مضمون‌های پیچیده در مثنوی معنوی مولانا را به زبانی ساده برای مخاطب خود بازگو می‌کند.

حکایت زیبای «اعرابی و ریگ در جوال کردن» دومین حکایت از دفتر دوم مثنوی معنوی مولاناست که در آن مولانا داستان مردمان عامی و بی‌سوادی را روایت می‌کند که اهل نظر و اندیشه نیستند و قسمت عمده ذهنشان از چهار دست و پای شتر و ریگ و جوال و خورد و پوشاک پر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند روز دوشنبه ۲۰ دی ساعت ۱۰ به فرهنگسرای امام(ره) واقع در تهران‌، میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه‌راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و فرهنگسرای امام (ره) می‌توانند به نشانی imam.farhangsara.ir و  www.fhnews.ir مراجعه کنند.