شناسهٔ خبر: 47983 - سرویس دیگر رسانه ها

پیام تسلیت رضا داوری اردکانی در پی درگذشت دکتر علی شریعتمداری

دکتر شریعتمداری در حوزه تعلیم و تربیت صاحبنظر بود و در مدتی بیش از نیم قرن کتاب های خوب نوشت و دانشجویان فاضل در سایه تعلیم و تربیت او پرورده شدند.

به گزارش فرهنگ امروز؛ در پی درگذشت دکتر «علی شریعتمداری» چهره ماندگار علمی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس فرهنگستان علوم، رضا داوری اردکانی، پیام تسلیتی منتشر نمود. متن پیام به این شرح است:

هوالباقی
استاد نامدار تعلیم و تربیت، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سابق و عضو پیوسته فرهنگستان علوم و اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر علی شریعتمداری پس از تحمل چندین سال رنج پیری جان به جان آفرین تسلیم کرد و رخت خویش از این جهان به سرای باقی کشید.
دکتر شریعتمداری در حوزه تعلیم و تربیت صاحبنظر بود و در مدتی بیش از نیم قرن کتاب های خوب نوشت و دانشجویان فاضل در سایه تعلیم و تربیت او پرورده شدند. نظر خاص دکتر شریعتمداری که همواره بر لزوم عملی شدنش تاکید و اصرار داشت، اصلاح روش آموزش بود که حل همه مسائل تعلیم و تربیت را در گرو عملی شدن آن می دانست. امیدواریم که شرایط برای عملی شدن این طرح مهم فراهم شود و آرزوی استاد فقید جامه تحقق پوشد.
این ضایعه را به اعضای فرهنگستان علوم و به همه دانشگاهیان و فرهنگیان کشور مخصوصا به خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خداوند برای این دانشمند نجیب و دیندار رحمت و غفران مسألت می کنم.
رضا داوری اردکانی
رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران