شناسهٔ خبر: 48173 - سرویس دیگر رسانه ها

نمایش «سهم شک» در روزی که تهران غم داشت

نمایشگاه طراحی‌های بهرام کلهرنیا با یادبود آتش‌نشانان حادثه پلاسکو افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه طراحی‌های بهرام کلهرنیا در گالری آ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مخاطبان هنرهای تجسمی عصر جمعه، اول بهمن‌ماه، پس از اتفاق تلخ فروریختن پلاسکو مهمان خطوط سیاه و سفید و تراژیک بهرام کلهرنیا در نمایشگاه «سهم شک» بودند. عجیب این‌که مرگ و زندگی، خیر و شر و هستی و نیستی از میان خطوط طراحی‌های او بیرون می‌زد.

با توجه به این‌که کلهرنیا سال‌هاست تدریس می‌کند و شاگردان بسیاری تربیت کرده، نمایشگاه یک ساعت پیش از موعد و از ساعت ۱۵ پذیرای حضور علاقه‌مندان بود. شاگردان این هنرمند، دوستانش و هنرمندان دیگری در افتتاحیه آثار او حضور پیدا کردند.

در ابتدای راهروی نمایشگاه عکس بزرگی از ساختمان پلاسکو همراه یادبودی از مردان شجاعی که برای نجات جان هموطنان‌شان زیر آوار ماندند قرار گرفته بود.

طراحی‌های کلهرنیا با داستان‌هایی که در دل خود داشتند راوی مرگ و زندگی و نیکی و بدی بودند. او می‌گوید که شاید این هفتمین نسل از این گونه طراحی‌هایش باشد. همچنین اظهار می‌کند که از سال‌های جوانی طراحی می‌کند، اما میلی به دیده شدن‌شان ندارد.

مطصفی اسداللهی، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، امیر اثباتی، مسعود سپهر، مجید بلوچ، علیرضا مصطفی‌زاده، فرهاد فزونی، غزل شاکری و هنرمندان دیگر مهمان نمایشگاه این هنرمند بودند.

نمایشگاه طراحی‌های بهرام کلهرنیا تا ۲۲ بهمن‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «آ» به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی، کوچه ارشد، شماره ۷ میزبان علاقه‌مندان است.