شناسهٔ خبر: 48690 - سرویس دیگر رسانه ها

سعی خواهم کرد حلقه وصلی بین ناشران ایرانی و خارجی ایجاد کنم

مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران در اولین اظهار نظر خود پس از انتخابش به این مسئولیت تاکید کرد: نهایت سعی‌ام را می‌کنم تا حلقه وصلی بین ناشران ایرانی و خارجی ایجاد کنم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داوود موسایی مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران از برخی تغییرات در آئین‌نامه مربوط به این بخش از نمایشگاه کتاب خبر داد اما آنها را اندک و در جهت بهبود فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه عنوان کرد.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران درباره بحث بن‌کارت‌های بخش ناشران خارجی نمایشگاه سی‌ام هم گفت: این بحث هنوز به جایی نرسیده است.

موسایی همچنین حرف و حدیث‌ها مبنی بر عدم همکاری نمایندگان ناشران خارجی با وی پس از انتخابش به عنوان مدیر کمیته ناشران خارجی و همچنین اختلاف نظر با انجمن ناشران بین‌المللی را رد کرد و تصریح کرد: هیچ اختلاف نظری بین بنده و انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل وجود ندارد و تاکنون نهایت مهربانی را هم نسبت به بنده ابراز داشته‌اند.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران همچنین از انتشار فراخوان ثبت نام این بخش از فردا دوشنبه ۹ اسفند خبر داد و درباره علت تعلل در انتشار این فراخوان هم گفت: آئین‌نامه اجرایی نمایشگاه درست دیروز (شنبه ۷ اسفند) به دست من رسید و تاکید می‌کنم که این مسئله (تاخیر در انتشار فراخوان ثبت نام ناشران خارجی نمایشگاه) هیچ ارتباطی با روابط من با انجمن ناشران بین‌الملل نداشته و هیچگونه اختلاف نظری بین بنده و دوستان این انجمن وجود ندارد و ما به توافق‌های خوبی هم دست پیدا کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره کشوری وجود دارد که ایران از حضور آن در نمایشگاه کتاب جلوگیری کند؟، افزود: خیر. ضمن اینکه مهمان ویژه این دوره هم ایتالیا است. به علاوه در این دوره، از رئیس توسعه نشر بین‌الملل کشور فرانسه و همچنین مسئولانی در همین رده از اتریش، دعوت کرده‌ایم. سعی می‌کنیم تا ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) از کشورهای دیگر هم دعوت کنیم.

موسایی تاکید کرد: سعی خواهیم کرد در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، ارتباط ناشران ایرانی با ناشران خارجی تقویت شود.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران درباره برنامه‌های تدوین شده برای بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران و اینکه آیا تفاوتی با دوره قبل خواهد داشت یا خیر؟، گفت: تمام تلاش من این است که این نمایشگاه، حداقل کیفیت نمایشگاه بیست و نهم را حفظ کند.

وی همچنین گفت: اگرچه من کارهای اجرایی انجام داده‌ام، اما این اولین سالی است که به عنوان مدیر بخش ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فعالیت می‌کنم و با توجه به اینکه ۲ هفته بیشتر نیست که بنده به این مسئولیت انتخاب شده‌ام، انصاف بدهید که با توجه به در پیش بودنن نمایشگاه، زمان کمی تا انجام کارهای اساسی در اختیار داریم ولی نهایت سعی‌مان را در این جهت انجام خواهیم داد.