شناسهٔ خبر: 48887 - سرویس دیگر رسانه ها

برنامه دولت برای حمایت از ازدواج‌های دانشجویی

رئیس سازمان مدیریت گفت: ازدواج در مقطع دانشجویی می تواند آثار بسیار مثبتی برای صیانت اخلاقی و فرهنگی کشور داشته باشد و این ازدواج ها از منظرهای مختلف مورد توجه دولت است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد باقر نوبخت در برنامه طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر تا بهشت که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود، درباره برنامه دولت برای حمایت از ازدواج‌های دانشجویی گفت: ازدواج های دانشجویی از منظرهای مختلف مورد توجه و اهتمام نظام به ویژه دولت است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم حسب سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در ارتباط با رشد جمعیت و جوان تر شدن جمعیت، ازدواج یک ضرورت برای آن موضوع و تکثیر جمعیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: اسلام به امر ازدواج به عنوان امری که قوام و دوام خانواده را تشکیل می دهد، بسیار توصیه کرده و موضوع خانواده جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی توجه به موضوع ازدواج در مقطع دانشجویی می تواند آثار بسیار مثبتی برای صیانت اخلاقی و فرهنگی کشور داشته باشد.

نوبخت یادآورشد: باید بپذیریم این دست از برنامه ها بسیار سنجیده، درست و لازم التکرار است از این جهت دولت بر خود واجب می داند که از همه امکانات در جهت تقویت و استمرا این برنامه ها بهره گیرد.

وی افزود: از این جهت من از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قدردانی می کنم که سنجیده و متناسب با نیازها این کار را انجام می دهد.