شناسهٔ خبر: 49234 - سرویس دیگر رسانه ها

همایش «ضرورت توجه دانشکده های مهندسی به فلسفه و فلسفه علم»

همایش «ضرورت توجه دانشکده های مهندسی و علوم پایه به فلسفه و فلسفه علم» ۳۰ فروردین با سخنرانی مهدی گلشنی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایش «ضرورت توجه دانشکده های مهندسی و علوم پایه به فلسفه و فلسفه علم» با سخنرانی مهدی گلشنی، مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

جوامع غربی متوجه شدند که نبود علوم انسانی در برنامه‌های رشته‌های مهندسی، مهندسان را برای کار در اجتماع و انجام دادن مسئولیت‌هایشان آماده نمی‌کند. چند سال پیش نام‌های از بعضی استادان مهندسی دانشگاه MIT در روزنامه نیویورک‌تایمز به چاپ رسید. آن‌ها شکایت کرده بودند که دانش‌آموختگان آن‌ها افراد کارآمدی نیستند و نمی‌توانند در جامعه خیلی مفید واقع شوند.

در پی این نامه، رئیس وقت آن دانشگاه در جلساتی از استادان مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی دعوت کرد تا درباره این مسئله بررسی کنند. حاصل بررسی آن‌ها این بود که تعداد زیادی دروس علوم انسانی برای این‌گونه دانشجویان دران دانشگاه ارائه شد و بعضی حوزه‌های بین‌رشته‌ای بین علوم مهندسی و علوم پایه ازیک‌طرف و علوم انسانی از طرف دیگر، به راه افتا«.

سخنرانی گلشنی از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ فروردین در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.