شناسهٔ خبر: 49290 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب «درآمدی بر فلسفه احکام؛ کارکردها و راه‌های شناخت» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر فلسفه احکام کارکردها و راه های شناخت» به قلم حسنعلی اکبریان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «درآمدی بر فلسفه احکام کارکردها و راه های شناخت» به قلم حسنعلی اکبریان منتشر شد.

فلسفه حکم چیست و چه تفاوتی با علت حکم و مقاصد شریعت و مانند آن دارد، آیا فلسفه حکم مربوط به خود حکم است یا متعلق حکم، بین حکم ظاهری و واقعی دراین‌باره چه تفاوتی است، آیا فلسفه حکم در فرایند استنباط حکم به کار گرفته می‌شود یا نه ضوابط آن چیست، آیا می‌توان از آن در تحلیل گزاره‌های فقهی یا کشف نظام‌های اسلامی بهره گرفت، کارایی آن در رفع تزاحم در احکام فردی و اجتماعی چیست، آگاهی از آنچه تأثیرات مثبت و یا منفی تربیتی دارد، فلسفه احکام را از چه منابع و با چه روش‌هایی می‌توان شناخت، معیار اعتبار این منابع و روش‌ها چیست، سؤال‌هایی است که این نوشتار به آن می‌پردازد؛ کتاب حاضر با نگاهی ثانوی و تحلیلی، فلسفه احکام به‌صورت کلی مطالعه می‌کند.

کتاب «درآمدی بر فلسفه احکام کارکردها و راه های شناخت» توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۵۱۶ صفحه و به قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار فروش شد.