شناسهٔ خبر: 49305 - سرویس دیگر رسانه ها

پرداخت ۸۰ درصد بدهی دانشگاه ها به شهرداری ها

سرپرست معاونت اداری مالی وزارت علوم با اشاره به جزئیات بدهی دانشگاه ها گفت: ۸۰ درصد بدهی دانشگاه ها به شهرداری پرداخت شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدحسین امید درباره مجموع کلی بدهی دانشگاه ها در شروع کار این دولت گفت: بدهی دانشگاه ها در شروع کار این دولت، بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان بود که در سال بعد از آن، به هزار ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در این مدت دو اتفاق روی داد، براساس رشد هایی که دولت در بودجه داد بخشی از این بدهی ها پرداخت شد،  بخشی از این بدهی ها را نیز دانشگاه ها تامین کردند.

سرپرست معاونت اداری مالی وزارت علوم افزود: بخشی از بدهی دانشگاه ها به شهرداری ها باقی مانده بود که بالای ۸۰ درصد آن پرداخت شده، همچنین بخش عمده بدهی به پیمانکاران هزینه ای نیز پردخت شده است.

وی ادامه داد: بدهی به پیمانکاران عمرانی هنوز پرداخت نشده که اگر بخش دوم اوارق محقق شود آن نیز پرداخت می شود .

به گزارش مهر، پیش از این معاون اداری مالی وزارت علوم اعلام کرده بود، دانشگاه های ما از سال ۹۰ و ۹۱ بدهی و کسری داشتند تا اینکه در اواخر تابستان دولت مصوب کرد از محل تبصره ۳۶ اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ و از محل انتشارات اوراق سکوک اجاره رقم هزار میلیارد تومان برای کسری دانشگاه ها مصوب شد.  دانشگاه ها توانستند بدهی و کسری هایی که از سال های ۹۱ و ۹۲ مانده و به سال های بعد منتقل شده بود را جبران کنند و سال ۹۶ را تقریبا بدون بدهی آغاز کنند.