شناسهٔ خبر: 49477 - سرویس دیگر رسانه ها

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه معاونت قرآن و عترت

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه این معاونت خبر داد.

افزایش 100 درصدی بودجه معاونت قرآن و عترت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افزایش بودجه این معاونت گفت: با حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، میزان اعتبارات سال ۹۶ این معاونت که ۱۶ میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود، به حدود ۳۲ میلیارد تومان رسید تا به این ترتیب شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودجه باشیم و این مبلغ در لایحه بودجه نیز آمده است.
 
وی ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت شخص وزیر از این پیگیری‌ها در سازمان برنامه و بودجه، همچنین در مجلس شورای اسلامی با کمک رئیس مجلس و کمیسیون فرهنگی، شاهد افزایش اعتبارات این معاونت بودیم. دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و یا وزارت ارشاد از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه می‌توانند در مواقع لازم برای افزایش اعتبارات تلاش کنند.

حشمتی اظهار کرد: با این افزایش اعتبار، می‌توانیم بخش بیمه را فعال‌تر کرده و خدمات بیشتری به موسسات ارائه دهیم. اهدافی همچون تولید آثار هنری فاخر و انتقال مفاهیم قرآنی و حمایت از هنرمندان و تولیدات قرآنی از دیگر اولویت‌هایی خواهد بود که با افزایش بودجه مدنظر قرار دارند. 

بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور که برای سال ۹۵ دو هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده بود، سال جاری با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو شد. بودجه قرآنی درنظر گرفته شده برای سال ۹۶، یک‌هزار میلیارد ریال بوده که این کاهش اعتبار به دلیل محدودیت منابع مالی دولت بود.