شناسهٔ خبر: 49633 - سرویس دیگر رسانه ها

بازیگران «شب دشنه‌های بلند» مشخص شد/ ادای دین به نمایشنامه‌نویسان

کارگردان نمایش «شب دشنه های بلند» با اشاره به مشخص شدن تعدادی از بازیگران این نمایش که قرارست تابستان سال جاری اجرا شود، این اثر را ادای دین به نمایشنامه نویسان ایرانی دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی شمس درباره زمان شروع تمرین و عوامل اجرایی نمایش «شب دشنه های بلند» که قرار است مرداد و شهریورماه سال جاری در تئاتر مستقل تهران روی صحنه برود گفت: تاکنون تعدادی از بازیگران نمایش «شب دشنه های بلند» همچون مرضیه وفامهر، وحید آقاپور، سام کبودوند، فرزین محدث و رامین سیاردشتی مشخص شده است و به زودی ۲ بازیگر دیگر نیز به گروه می پیوندند.

وی ادامه داد: در تولید اجرای نمایش «شب دشنه های بلند» ثمین سالک به عنوان طراح گریم، مقدی شاه میریان به عنوان طراح لباس، علی کوزه گر به عنوان طراح نور، بابک کریمی طارمی به عنوان طراح صحنه و نشاط پورفراهانی به عنوان تهیه کننده حضور دارند.

این کارگردان جوان تئاتر با اشاره به آغاز تمرین‌های نمایش «شب دشنه های بلند» از هفته جاری، اظهار کرد: امیدوارم این نمایش هم مانند نمایش «مخاطب خاص» که با موضوع زندگی و فعالیت استاد حمید سمندریان در مجموعه تئاتر شهر به صحنه بردم، حامل دوگانه ای برای لذت بردن قشر تئاتری و همچنین برقراری ارتباط با مخاطب عام به خاطر ذات تئاتریکالش باشد.

شمس در پایان صحبت‌هایش نمایش «شب دشنه های بلند» را ادای دینی به نمایشنامه نویسان ایرانی که به آنها علاقه دارد و همچنین متن هایی که در ادبیات نمایشی ایران دارای جایگاه هستند، دانست.

علی شمس پیش از این نمایش هایی چون «اگر شبی از شب های تهران مسافری»، «قلعه انسانات» و «داستان های میان رودان» را به صحنه برده است.