شناسهٔ خبر: 49806 - سرویس دیگر رسانه ها

تقویان با «هابرماس، زبان، کنش همرسانشی» می‌آید

ناصر تقویان عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی تا دو ماه آینده با کتاب «هابرماس، زبان، کنش همرسانشی» به بازار کتاب می‌آید.

تقویان با «هابرماس، زبان، کنش همرسانشی» می‌آید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ناصر تقویان درباره جدیدترین آثار در دست تالیف خود اظهار کرد: «هابرماس، زبان، کنش همرسانشی» عنوان جدیدترین اثرم است که نگارش یک فصل آن باقی مانده و قرار است توسط نشر چشمه تا دو ماه آینده روانه بازار نشر شود.

وی ادامه داد: من خوانش جدیدی از هابرماس در این اثر ارائه کردم که تاکنون در ایران وجود نداشته و با محوریت زبان او صورت گرفته است. در ایران اغلب درباره حوزه عمومی هابرماس سخن گفته شده اما درباره این محور سخنی گفته نشده است.

تقویان افزود: تمام اندیشه هابرماس یک هسته دارد که نظریه کاربردشناسی جهانی است. این نظریه در ایران خوانده و توجه نشده و عمدتاً خوانش‌های ما در ایران از هابرماس عمیق نیست. پس سعی کردم خوانش جدیدی در این باره داشته باشم.

وی در پایان نیز از ترجمه کتاب دیگری از یورگن هابرماس با عنوان «گفتمان فلسفی مدرنیته» خبر داد و یادآور شد: این کتاب هم یکی از آثار بسیار مهم هابرماس است که امیدوارم تا یک سال دیگر ترجمه این کتاب به پایان برسد.