شناسهٔ خبر: 49989 - سرویس دیگر رسانه ها

جذب دانشجو در شعب دانشگاه آزاد اسلامی عراق از ترم آینده

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از ترم بعد یا دو ترم آینده، در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شعب عراق، دانشجو جذب خواهیم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی محمد نوریان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با عراق گفت: خدا را شکر می‌کنم که در راستای سیاست‌های هیات امنا و هیات مؤسس و همچنین ریاست آن، برنامه‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی را در راسای توسعه کیفی و همکاری با کشورهای همسایه اسلامی پیش گرفته‌ایم.

وی افزود:  ما براساس این یادداشت همکاری به صورت مستقل و یا مشترک با اخذ مجوز از وزارت علوم عراق در این کشور فعالیت علمی بین المللی ، فرهنگی خواهیم داشت. در مرحله اول در رشته‌های علوم‌پایه فعالیت خواهیم کرد و بعد رشته‌های مهندسی و پزشکی را نیز در این کشور راه‌اندازی می‌کنیم.

 نوریان ادامه داد: از ترم بعد یا دو ترم آینده، در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شعب عراق، دانشجو جذب خواهیم کرد. خوشبختانه مدارک دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید وزارت علوم عراق است و این کمک خواهد کرد که پیوندهای دو کشور بیشتر شود.

وی گفت: ما در حوزه‌های فرهنگی و علمی نظیر تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، برگزاری کنفرانس‌های علمی مشترک، اجرای تحقیقات علمی مشترک و چاپ کتاب و مجلات همکاری خواهیم داشت و برای این موارد اعتباربخشی خواهیم کرد.

نوریان درباره تعداد دانشجویانی که در شعب دانشگاه آزاد اسلامی عراق جذب می‌شوند، گفت: اکنون در مرحله مطالعات مقدماتی هستیم، ما در توسعه حضوری در این کشورمحدودیتی نداریم، با این وجود برنامه‌ریزی برای جذب تا ۱۰ هزار دانشجو است.

وی درباره حضور اساتید ایرانی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در عراق گفت: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان عراقی که در دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها درس خوانده‌اند، به کشور خود بازمی‌گردند و جذب خواهند شد. همچنین تعداد زیادی از استادان ما نیز آمادگی دارند که برای تدریس به عراق بروند.