شناسهٔ خبر: 50089 - سرویس دیگر رسانه ها

بازدید معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه از سازمان "سمت"

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه از سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بازدید کرد و با رئیس و مشاور امور بین‌الملل این سازمان دیدار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، در جریان این بازدید، معاون وزیر  امور خارجه کشورمان از نمایشگاه اختصاصی کتاب‌های سازمان "سمت" که به زبان عربی در حال ترجمه است، بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های بین‌المللی این سازمان به‌ ویژه در کشورهای عراق، لبنان، سوریه و مصر قرار گرفت.

در این بازدید، احمد احمدی رییس این سازمان ضمن اشاره به فعالیت‌های سازمان "سمت" از ابتدای تأسیس تا زمان حاضر، این سازمان را یک میراث ملی دانست که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در نظام مدیریتی و علمی کشور، برای کشورهای دیگر معرفی شده و از تجارب آن برای همکاری‌های بین‌المللی استفاده شود.

حسین جابری انصاری نیز در این ملاقات ضمن با اهمیت دانستن فعالیت‌های بین‌المللی "سمت" در عرصه ترجمه و نشر کتاب‌های دانشگاهی و اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با سازمان "سمت" برای گسترش زمینه‌های نشر کتاب در خارج از کشور، به اهمیت انتشار کتاب‌های دانشگاهی در کشورهای عراق، لبنان و مصر اشاره کرد.