شناسهٔ خبر: 50101 - سرویس دیگر رسانه ها

اولین همایش «نقد متون و کتب علوم انسانی»برگزار می‌شود

اولین همایش «نقد متون و کتب علوم انسانی» به همت شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اولین همایش «نقد متون و کتب علوم انسانی» را برگزار می کند.

این همایش  همراه با بازشناسی دو دهه فعالیت های شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی فرصتی برای توسعه فرهنگ نقد متون و کتب علوم انسانی و ترویج گفتمان انتقادی در جامعه علمی کشور است.

محورهای این همایش عبادتند از:

مبانی نقد (مبانی نظری و اصول نقد علمی ، نقد و نظریه پردازی)

روش نقد (روش شناسی نقد علمی، آداب و فرهنگ نقد)

تجارب حرفه‌ای نقد (نقد منابع درسی و تخصصی جدید در قلمرو علوم انسانی، نقدهای اثربخش و گفتمان ساز در حوزه های مختلف علوم انسانی، وضعیت نقد متون و کتب علوم انسانی دانشگاهی، جایگاه و وضعیت نقد در ایران و سایر کشورهای جهان، موانع فرهنگی و اجتماعی نقد علمی، و نقد متون درسی معروف جهانی)

چشم انداز نقد مطلوب (نقد، نوآوری و تولید علمی، اخلاق و انصاف در نقد علمی، رویکردها و راهکارها نقد علمی، و راهکارهای ارتقای سطح اثربخشی نقد)

این همایش  ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود و مهلت ارسال مقالات ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ است. این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  به ثبت رسیده است.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی http://shmoton.ir/۴۹۱۸.html مراجعه نمایند.