شناسهٔ خبر: 50462 - سرویس دیگر رسانه ها

لزوم همراهی وزارت علوم با دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد از وزارت علوم خواست با توجه به درخواست متقاضیان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و در راستای عدالت، ارتقا واعتلای آموزش عالی در تمامی نقاط کشور، با این دانشگاه همراهی کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دویست و پانزدهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بصورت فوق العاده و با دستور رسیدگی به موضوع رشته محل های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم به ریاست علی محمد نوریان و با حضور اعضا در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد در این جلسه با تاکید بر ارج نهادن به خدمات ارزنده اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با اتمام تعطیلات تابستانی دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان، با نشاط و انرژی بیشتر و پتانسیل بالاتری نسبت به ارائه خدمات شایسته به دانشجویان اهتمام ورزیده و در مسیر توسعه کیفی این دانشگاه گام بردارند.

وی با اشاره به فرایند انتخاب رشته متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، از تعامل سازنده مسئولان وزارت علوم و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که موجب رفع نگرانی و دغدغه دانشجویان و خانواده های ایشان شد استقبال کرد و گفت: امیدوارم این تعامل سازنده و همدلی در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقا مستمرکیفیت، تداوم یابد.

سرپرست دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در همین زمینه به منظور رفاه حال داوطلبان، مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا ۲۷ تیرماه تمدید شد.

نوریان از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با توجه به بندهای مصوب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای کاهش اضطراب دانشجویان و خانواده‌های آنان با هدف تحقق توسعه کیفی رشته محل ها انجام دهند.

وی همچنین از مسئولان وزارت علوم نیز خواست تا با توجه به درخواست متقاضیان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و در راستای عدالت، ارتقا و اعتلای آموزش عالی در تمامی نقاط کشور، با دانشگاه آزاد اسلامی همراهی کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به انجام مصاحبه های دکتری این دانشگاه به صورت استانی، از تمامی مسئولان واحدهای استانی دانشگاه خواست تا با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های لازم، نسبت به برگزاری مصاحبه دکتری اقدام کنند.

نوریان خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد باید با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا، امکانات لازم و تسهیلاتی را برای رفاه حال داوطلبان فراهم کرده و از آنجا که ممکن است داوطلبی در بیش از یک استان مصاحبه داشته باشد، تدبیری اندیشیده شود که تداخلی در این مصاحبه ها ایجاد نشده و حقی از داوطلبان ضایع نشود.