شناسهٔ خبر: 50897 - سرویس دیگر رسانه ها

شهرام ناظری: ناصر فرهودی هیچ نقطه منفی‌ای نداشت

ناظری با بیان اینکه درگذشت ناصر فرهودی خیلی دردناک است، گفت: من خیلی متأثر شده‌ام و از این به‌بعد، برایم دشوار است که به استودیو «پاپ» بروم یا از آن منطقه رد شوم. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شرق ؛ صبح دوشنبه، ١٦ مرداد ٩٦، بسیاری از اهالی موسیقی و هنر آمده بودند تا در تالار وحدت زیر تابوت ناصر فرهودی صدابردار را بگیرند و خیلی صمیمانه در آخرین دیدار دلیلی برای دوستی‌های ماندگارش باشند.  شهرام ناظری، استاد آواز ایرانی، نیز یکی از دعوت‌شدگانی بود که درباره فرهودی سخن بگوید و دراین‌باره گفت: من هم یکی از علاقه‌مندان و دوستدارانش بودم. ٣٠ سال بود که با او کار می‌کردم و بسیاری از آثار من؛ مانند «بشنو از نی»، «مولویه» و «مولیان» با نظارت و حضور او ضبط شدند. لازم نیست تکرار کنم که فرهودی مظهری از صفات عالی، اخلاق و ادب بود. او هیچ نقطه منفی‌ای که انسان را مشمئز کند، نداشت.  او گفت که ما در این سال‌ها روی فرهنگ کار نکرده‌ایم و فرهنگ و هنر برای رسانه‌ها مهم نبوده است و افزود: به‌همین‌دلیل، قشری از موضوع فرهنگ عقب مانده‌اند ، اما افرادی مانند فرهودی هستند که فرهنگ بالایی دارند.  ناظری، فرهودی را به‌لحاظ اخلاق و صدابرداری فوق‌العاده دانست، زیرا با عشق و تخصص برخورد می‌کرد، او ادب و شخصیت اعلایی داشت. او از خبر درگذشت ناصر فرهودی جا خورده است، چون این خبر بسیار ناگواری بود، چندسالی بود که این‌گونه خبری به او داده نشده بود. فرهودی نیست و کسانی مانند پسرش، میلاد فرهودی، جانشین او هستند، اما رنگ و بو و نفس او بسیار مهم بود. 

این افراد، نفس و حضوری دارند که حس خاصی از آنها تراوش می‌شود. این آوازخوان تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند مرگ مال همسایه است، اما این موضوع به همه ما نزدیک است، مهم این است که از کجا آمده‌ایم، کجا هستیم و به کجا می‌رویم و باید از میزان خشونت و بدجنسی‌ای که در ما تبلور کرده و بیشتر هم شده است، کم کنیم. 
ناظری با بیان اینکه درگذشت ناصر فرهودی خیلی دردناک است، گفت: من خیلی متأثر شده‌ام و از این به‌بعد، برایم دشوار است که به استودیو «پاپ» بروم یا از آن منطقه رد شوم. 
او همچنین بخشی از اثر معروف «آتش در نیستان» را با آواز خواند.