شناسهٔ خبر: 50914 - سرویس دیگر رسانه ها

جدیدترین ماجراهای «خانه پدری» کیانوش عیاری

هفت سال از ساخت فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری در حالی می‌گذرد که عملی نشدن وعده شهرداری و توقیف چند ساله‌ی آن نه تنها سرمایه ای را برنگردانده بلکه سازندگان فیلم را هم کم دچار مشکل نکرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در روزهای گذشته با یادآوری رسانه‌ها تاکید می‌شود که مهلت دو ماهه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان سینمایی برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی داده بود به پایان رسیده و فیلم‌ عیاری به عنوان یکی از چند اثری که در کمیته آثار رفع توقیف بررسی شده، اخیرا از جنبه دیگری هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

این فیلمساز طبق آنچه امیرشهاب رضویان در اختتامیه جشنواره فیلم شهر گفت، در گفت‌وگویی با ایسنا تایید کرد:  در سال ۸۳ از طرف شهردار وقت جایزه‌ای دریافت گرفتم که این جایزه تقبل نیمی از بودجه ساخت فیلم جدیدم بود و این فیلم جدید با نام «خانه پدری» در سال ۸۷ کلید خورد.

عیاری که به تازگی سریال جدیدش را کلید زده است، ادامه داد:در حال حاضر بدهی‌هایی هم بابت ان پروژه باقی مانده که اگر فیلم اکران می‌شد می‌توانستم آن ها را پرداخت کند چرا که هزینه ساخت «خانه پدری» ۹۰۰ میلیون تومان شده بود.

البته با توجه به توقیف چند ساله فیلم، فروش خوب  «خانه پدری» در صورت اکران خیلی دور از ذهن نیست، اما با این حال به همراه دیگر فیلمسازان برگزیده‌ای که مشمول جایزه شهردار می‌شدند پیگیری‌هایی را انجام دادند که به نتیحه‌ای نرسیده است.

عیاری در این‌باره گفت: من به همراه آقایان عباس رافعی، امیرشهاب رضویان و فخیم‌زاده قرار بود این جایزه را بگیریم و در این سال‌ها نامه‌های به آقایان قالیباف و ایازی نوشتیم ولی به مکاتبات ما ترتیب اثر داده نشد.

وی همچنین درباره اینکه آیا از نتیجه بررسی فیلمش در کمیته رفع توقیف خبری دارد یا خیر هم بیان کرد: در آخرین روزهایی که معاون قبلی ارزشیابی و نظارت در سازمان سینمایی بود برای جلسه‌ای دعوت شدم که همان حرف‌های قبلی برای حذف سکانس‌هایی از فیلم مطرح شد و من هم تاکید کردم که اگر این کار به صلاح فیلم‌ بود همان هفت سال قبل انجام می‌دادم، اما پس از آن دیگر خبری ندارم.

به گزارش ایسنا،  فیلم «خانه پدری»  با بازی مهدی هاشمی، ناصر هاشمی و شهاب حسینی سه سال قبل فقط یک روز روی پرده تعداد محدودی سینما رفت ولی خیلی زود اکران آن متوقف شد.

اخیرا ابراهیم داروغه‌زاده ـ معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ـ هم د رگفت‌وگویی با ایسنا نمایش این فیلم را بدون مشکل دانست و گفت: برای رفع مشکل فیلم «خانه پدری» راه اول این است که با تهیه‌کننده گفت‌وگو کنیم تا آن سکانسی که بحث ایجاد کرده (ضربه زدن به سر دختر و کشتن او) حذف شود ولی اگر اصرار داشته باشند که آن صحنه در فیلم باشد پس باید رده سنی برای تماشاگران فیلم تعیین کنیم.