شناسهٔ خبر: 51007 - سرویس دیگر رسانه ها

جزئیات شیوه نامه پیشگیری از مصرف مواد دانشجویان اعلام شد

رئیس مرکز مشاوره‌ دانشگاه صنعتی شریف گفت: شیوه نامه پیشگیری مصرف مواد در میان دانشجویان از مهرماه امسال اجرایی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ میترا آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص جزئیات شیوه نامه اجرای برنامه جامع و چند وجهی پیشگیری از مصرف مواد گفت: این شیوه نامه بر دو محور پیشگیری و درمان تاکید دارد.

وی افزود: متصدی اجرای این شیوه نامه مرکز مشاوره دانشگاه ها هستند اما مسئولان ارشد دانشگاه ها نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این شیوه نامه باید کارگروه هایی در دانشگاه ها تشکیل شود و با همکاری این کارگروه ها منشوری مختص هر دانشگاه تدوین و به دانشجویان و اساتید اعلام شود.

آقاجانی با بیان اینکه مهم ترین اولویت شیوه نامه پیشگیری است، گفت: کلیت این شیوه نامه براساس روش های استاندارد جهانی تدوین شده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه ها براساس وضعیت خود می توانند کارگروه های مختلفی برای اجرای شیوه نامه تشکیل دهند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در این شیوه نامه بستری فراهم شده است تا از توان و پتانسیل دانشجویان به عنوان همیار مشاور استفاده شود.

آقاجانی تاکید کرد: اعتیاد یک بیماری است بنابراین هدف از تدوین این شیوه نامه کمک به دانشجویانی است که به دلایلی مانند شخصی، اجتماعی و خانوادگی تجربه مصرف داشته اند تا درمان شوند.

وی گفت: بنابراین برای شناسایی دانشجویانی که تجربه مصرف مواد داشته اند موضوع انضباطی وجود ندارد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: اما مباحث خرید و فروش، همراه داشتن مواد مربوط به مرکز مشاوره نمی شود و این موضوعات به عنوان تخلف بشمار می رود.

آقاجانی عنوان کرد: در منشوری که قرار است هر دانشگاه برای شیوه نامه اجرای برنامه جامع و چند وجهی پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاه ها تدوین شود تمامی مباحث از جمله مباحث انضباطی نیز به صورت شفاف عنوان خواهد شد.