شناسهٔ خبر: 51045 - سرویس دیگر رسانه ها

انتقاد نویسنده آمریکایی از وب‌سایت آمازون و بنیان‌گذارش

«جیمز پترسون»، نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، که به خاطر خلق شخصیت «الکس کراس» شناخته شده است، اعلام کرد کتابی درباره افرادی که از قدرت انحصاری و خودشیفتگی رنج می‌برند خواهد نوشت.

انتقاد نویسنده آمریکایی از وب‌سایت آمازون و بنیان‌گذارش

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «جیمز پترسون»، نویسنده پرکار آمریکایی اعلام کرد قصد دارد کتابی درباره تجارت خوداشتغالی شرکت‌های بزرگ بنویسد اما این موضوع ربطی به «آمازون» و «جیمز بِزوس»، صاحب آن ندارد و می‌تواند به هر فردی که تجارتی بزرک را با اتکا به خود راه انداخته است دربرگیرد. البته مجلات خبری معتقدند این کتاب درباره صاحب آمازون است و حتی خود «پترسون» نمی‌تواند شباهت داستانش با زندگی «بِزوس» را انکار کند.
 
وی در مصاحبه خود با «سی ان بی سی» درباره کتاب جدیدش گفت: «دلم نمی‌خواهد با صاحب آمازون درگیر شوم. کتاب من درباره مرض مگکالومنیا- خودبزرگ‌پنداری- و قدرت‌های انحصاری است. دوره عجیبی است. میلیاردرهای علاقه‌مند به مسائل فنی دنیا را در دست گرفته‌اند.»
 
ماه گذشته «بِزوس»، صاحب آمازون مدیر شرکت مایکروسافت، «بیل گیتس» را کنار زد و به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا معرفی شد. مجله «فوربز» که آمار و اطلاعات آن در زمینه‌های مختلف حرف اول را در دنیا می‌زند ثروت او را حدود 90 میلیارد دلار تخمین زده است. البته سقوط سهام آمازون در طی هفته گذشته «بِزوس» را از رده اول پایین آورد و طبق فهرست ثروتمندترین افراد دنیا منتشرشده در این مجله در جایگاه سوم قرار گرفت.
 
نام کتاب جدید پرفروش‌ترین نویسنده دنیا «این فروشگاه» نام دارد و نویسنده در توصیف کتاب آن را ترسناک معرفی می‌کند. او معتقد است توصیفات کتاب او دقیقا مانند اتفاقات مربوط به سایت آمازون است اما دلش نمی‌خواهد چنین مقایسه‌ای انجام شود و این تشابه کاملاً اتفاقی است.
 
«جیمز پترسون» تاکنون 150 کتاب نوشته و 350 میلیون نسخه از آثارش در دنیا به فروش رفته است. از جمله آثار او می‌توان به «دختران را ببوس»، «موش و گربه»، «الکس کراس را بکش»، و «بنفش‌ها آبی هستند» اشاره کرد. او مدتی پیش از تسلط «آمازون» بر بازار نشر کتاب انتقاد کرده بود. «همه بازار را قبضه کرده‌اند. کتاب‌هایی را می‌فروشند که دوست ندارم. معلوم نیست دیگر چه تصمیمی دارند.»
 
مدیر «آمازون» پس از این مصاحبه اظهارنظری نکرده است و فعلاً سکوت اختیار کرده است.
 
«جیمز پترسون» در ایران نیز نویسنده شناخته‌شده‌ای است و بسیاری از آثار او با ترجمه‌های مختلف وارد بازار کتاب شده است.