شناسهٔ خبر: 51149 - سرویس دیگر رسانه ها

ولایتی: امکانات مورد نیاز نخبگان در دانشگاه آزاد فراهم می شود

 رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای بورس تحصیلی نخبگان خبر داد و گفت: مسکن، آینده شغلی و دیگر امکانات مورد نیاز نخبگان را در صورت ورود به دانشگاه آزاد فراهم می‌کنیم.


به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  علی اکبر ولایتی : اگر دانشجویی با استعداد باشد و از تلاش‌های علمی او پی ببریم که آینده درخشانی در انتظار اوست نه تنها شهریه اخذ نمی‌کنیم بلکه کمک هزینه تحصیلی هم به او پرداخت خواهیم کرد و حتی از طرف دانشگاه بورسیه هم خواهد شد.
وی افزود: این افراد، آینده سازان علم و پژوهش ما هستند و نخبه های بورسیه امروز، استادان آینده دانشگاه هستند.
ولایتی تصریح کرد: مسکن و وسیله ایاب و ذهاب در اختیار افرادی با خدمات علمی برجسته، قرار می گیرد و آن‌ها در مقابل تعهد می‌کنند سالهایی در خدمت دانشگاه باشند و اینگونه هم نخبگان بهره مادی می‌برند و آینده‌شان تضمین است و ما نیز آنها را برای آینده رزرو می‌کنیم.
وی، ارتقای کیفی همراه با توسعه کمی را از رویکردهای دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: روند انتخاب مدیران و رئیسان واحدهای دانشگاه آزاد در تحولات اخیر، نویدبخش است.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد در واکنش به شایعاتی درباره تعطیلی برخی واحدهای دانشگاهی به دلیل زیان‌ده بودن آنها توضیح داد: از نظر مدیریت جدید دانشگاه، هیچ واحدی بسته نخواهد شد.
وی درباره تایید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی و مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه اظهار کرد: یک ماه قبل، حدود ۲۰۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای طرح دو فوریتی ارائه دادند که اگر ابهامی در قوانین مربوط به دانشگاه آزاد ( اعم از تعیین کدرشته‌ها، ورودی دانشجویان و دیگر موارد) وجود دارد رفع شود.
ولایتی تصریح کرد: بعد از آن، رئیس مجلس به قضیه ورود کرده و از طریق دکتر امیدوار رضایی، معاونت قوانین مجلس اعلام کرد که تایید رشته‌های مورد نظر دانشگاه آزاد باید در کمیته سه نفره بررسی و تعیین شود که این قانون در سال ۶۷ تصویب و آیین‌نامه‌های آن هم در سال ۶۹ اجرایی شده است.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شهریه‌های دانشگاه آزاد هیچ افزایش خارج از عرفی ندارد و همچون گذشته، سالی ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، درباره نسبت ظرفیت پذیرش دانشجو به متقاضیان و تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه بیان داشت: این مساله در تمام دانشگاه‌های کشور وجود دارد، یکی از علت‌های آن توسعه مراکز آموزش عالی بوده ولی علت اصلی این است که در بعضی رشته‌ها متقاضی کم و برای برخی دیگر بیش از میزان ظرفیت متقاضی وجود دارد، به ویژه در گروه علوم تجربی که متقاضی چند ۱۰ برابر میزان ظرفیت است.
وی درباره شهریه مناطق محروم نیز توضیح داد: در مناطق محروم، جوانانی هستند که می‌خواهند تحصیلات عالی داشته باشند اما وضع مالی مساعدی ندارند که این افراد، متناسب با میزان محرومیت از تخفیف شهریه برخوردار خواهند شد.
ولایتی با اشاره به رویکردهای سیاسی در انتخاب مسئولان دانشگاه آزاد گفت: مسئولیت دانشگاه را افرادی با گرایش‌های مختلف سیاسی به عهده دارند و مبنای انتخاب آنها لیاقت، توانمندی علمی و استعداد بالای نخبگان است و این افراد در دانشگاه افضل هستند.