شناسهٔ خبر: 51308 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست سراسری مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد

نشست سراسری مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف بررسی ساختار جدید آموزشی از صبح امروز در دانشگاه شهرکرد آغاز و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام سعید صفی شلمزاری رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اسلامی سازی علوم انسانی گفت: در تمام علوم، حتی علوم تجربی، باید ارتباط آن با مبدا هستی و خداوند متعال در دانشگاه‌ها تبیین شود و نظریات علمایی که در زمینه اسلامی کردن علوم کارکردند مانند حضرت آیت‌الله جوادی آملی در فضاهای علمی به خصوص دانشگاه‌ها طرح شود.

حمیدرضا عزیزی معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد نیز با اشاره به جنبش‌ها و انقلاب‌های اخیر گفت: هرگاه علما و روحانیون با قشر دانشگاهی و روشنفکر همراه بودند نتایج خوبی حاصل شد و هرگاه که این ارتباط وجود نداشت به انحراف کشیده شد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس لازم است میزان اعتماد به روحانیون در دانشگاه افزایش پیدا کند تا خیرات و برکات آن بهتر مشهود باشد.

حجت‌الاسلام رضایی معاون تعلیم و تربیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت درس رسالت الهی گفت: در کارگاه رسالت الهی اگر بتوانیم اتصال مبانی معرفتی و بینشی و مبانی تهذیبی را به عمل و تحقق را نشان دهیم موفق بوده‌ایم.