شناسهٔ خبر: 51411 - سرویس دیگر رسانه ها

هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود

هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «از الگوی پایه به سوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «از الگوی پایه به سوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» برگزار می شود.

اینک که الگوی پایه به عنوان هسته اولیه الگوی پیشرفت کشور با مشارکت گسترده اندیشمندان حوزه و دانشگاه تهیه شده و در دو کنفرانس سالانه در معرض نقد و پالایش قرار گرفته زمان آن است که جامعه علمی کشور برای پاسخگویی به پرسش های اساسی برای گذار از الگوی پایه به الگوی تفصیلی پیشرفت به همفکری و مشارکت فراخوانده شود.

مقولاتی نظیر تعلیم و تربیت، فرهنگ و علم علاوه برآن که یک بخش اجتماعی خاص را تعریف می کنند، کلیت پیشرفت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند؛ لذا رویکرد تخصصی از منظر این عرصه هابه کل الگوی پیشرفت یک ضرورت است.

تبیین شان و جایگاه الگو در مجموعه اسناد برنامه ای کشور و تعیین سطح و روش شناسی تفصیل الگو از مسایل اساسی است چرا که الگو بایستی به گونه ای طراحی ششود که بدون همپوشانی و تداخل با سایر اسناد، نظام اسناد برنامه ای کشور را کامل نماید.
کنفرانس هفتم با هدف پرداختن به این موضوعات برگزار می شود.

محورهای کنفرانس

الف- رویکردهای الگوی پیشرفت
-رویکرد معنوی و تربیتی به الگوی پیشرفت
-رویکرد فرهنگی و علمی به الگوی پیشرفت
-رویکرد آمایشی و زیست محیطی به الگوی پیشرفت
-رویکرد امنیت ملی و دفاعی به الگوی پیشرفت

ب-جایگاه و روش شناسی الگوی پیشرفت
-ضرورت یا عدم ضرورت تهیه الگوی تفصیلی پیشرفت شامل الگوهای بخش فرهنگی، اقتصادی و سیاسی
-گذار از الگوی پایه به الگوی تفصیلی
-نسبت الگوی پیشرفت با اسناد برنامه ای کشور
-نسبت الگوی پیشرفت با اسناد عرصه ای پیشرفت

هادی اکبر زاده، استاد دانشگاه دبیر کنفرانس و مسعود درخشان، محمود حکمت نیا، آیت الله رشاد، خسرو باقری و علیرضا صدرا از اساتید کمیته علمی این کنفرانس هستند.

زمان برگزاری این کنفرانس ۱۹و ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ است و علاقه مندان برای تهیه ضوابط و چارچوب و ارسال مقالات به اینجامراجعه کنند