شناسهٔ خبر: 51584 - سرویس دیگر رسانه ها

باید هیأت اندیشه‌ورز را تقویت کنیم

حجت‌الاسلام گواهی گفت: باید هیأت اندیشه‌ورز را تقویت کنیم و در هیأت‌های اندیشه‌ورزی به دنبال چیزهای بدیع و جدید و تازه و نو باشیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور در جلسه شواری هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج طلاب که در مؤسسه فرهنگی هنری مشعر برگزار شد، گفت:  امیرالمومنین در یک روایتی می‌فرماید: اگر دنبال علم و کار هستید، دنبال کار نو و بدیع و جدید باشید، از کارهایی که تکراری است پرهیز کنید، مسیری که دیگران رفتند شما دوباره تکرار نکنید، این فضا را تغییر بدهید.

وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در ادامه این روایت، تمثیلی می‌آورد، زنبور عسل صبح که از کندوی خویش بیرون می‌آید، دو کار مهم را انجام می‌دهد؛ یکی از آنها شفاء است برای مردم و دیگری نور است برای مردم و چراغ روشنایی است برای مردم و بعد می‌فرمایند شما همینطوری عمل کنید، یک زنبور عسل کارش این است که صبح که از کندوی خودش می‌آید بیرون به کمینِ یک گلی می‌نشیند که غنچۀ او بسته است، همانطور که می‌فرماید از هر گلی که زیباتر است از او می‌مکد، و از گلی که تازه غنچه‌اش باز شده نمی‌مکد، چون آنقدر گَرد و میکروب روی آن نشسته است نمی‌شود، در کمین گلی می‌نشیند که به محض اینکه شکوفه‌اش باز شد سریع از شهد و شیرینی آن می‌مکد و می‌رود. دو چیز گرانبها تولید می‌کند یکی عسل است که آن شفا است برای مردم و دیگری نور است.

رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور تصریح کرد: ما هم در هیأت‌های اندیشه‌ورزی به دنبال چیزهای بدیع و جدید و تازه و نو باشیم، تکرار مکررات نشود، حدوداً یکسال است مقام معظم رهبری اتاق اندیشه‌ورزی را مطرح کردند. امیدوارم اتاق اندیشه‌ورزی یا هیات اندیشه‌ورزی که ایشان مطرح کردند ما به معنای واقعی بتوانیم آن را در این سازمان بتوانیم پیاده کنیم و پیاده کردن آن هم حقیقتاً مقداری زمان‌بر است، منتها این زمان ما را درگیر خودش نکند که آرام آرام ما هم دستخوش حوادث روزگار قرار بگیریم.

وی ابراز داشت: بنابراین باید هیأت اندیشه‌ورز را تقویت کنیم، افراد صاحب‌نظر را بیاوریم در جلسه، یعنی هر کسی که صبح آمد در جلسه یک مطلب جدید و بدیعی را برای بهبود کار بیاورد، ما باید خروجیِ این هیأت را به منصه ظهور و بروز و عمل برسانیم.

حجت‌الاسلام گواهی عنوان کرد: نکته بعدی این است که نیازها را بسنجیم؛ امروز نیازهای ما چیست، الان دو ماه محرم و صفر شروع شده، الان چه کردیم؟ برای تبلیغ محرم در قسمت خانم‌ها چه کردیم؟ می-دانید چند صد هزار منبر از خانم‌ها در کشور برگزار می‌شود؟ گویندگان و سخنرانان آنها چه کسانی هستند؟ غیر از مسائل انقلاب، چه تعداد از سخنرانان ما پیرامون حجاب و عفاف وقت می‌گذارند و صحبت می‌کنند، امر به معروف را چند درصد از گویندگان ما حاضر هستند بگویند؟!

وی ادامه داد:  یک خانمی یک جایی صحبت می‌کند شاید دو سه هزار پا منبری دارد ولی جاذبه‌هایی دارد، ظاهراً بیانِ خیلی معجزه‌آسایی دارد و در طول سال در تهران سخنرانی می‌کند، هر دفعه هم که از جلسه بیرون می‌رود یک کیسه پول می‌گیرد، برای خودش نمی‌گیرد، یعنی مردم به این خانم اعتماد کردند، به طور مثال اگر بگوید تو خانه‌ات را برای این کار بفروش، می‌فروشد، ما هیچ نفوذی روی این سخنران نداریم، یک کلمه هم از انقلاب و ارزش‌ها و شهدا نمی‌گوید. پوشش مناسبی هم ندارد و بیش از سه هزار نفر در جلسات این خانم شرکت می‌کنند. 

رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور تصریح کرد: این خانم در جلساتش نفوذ بسیار بالایی دارد، چرا ما روی اینها نفوذ نداریم؟ ایشان جلسات هفتگی در کل کشور دارد، با پرواز او را می‌برند و می-آورند، هتل و امکانات و همه چیز در اختیارش است. ما چه کردیم؟ هیات اندیشه‌ورزی باید این کار را انجام دهد.

وی خطاب به اعضای جلسه هیأت اندیشه‌ورز اظهار داشت: من مصوبات جلسات شما را خواندم خیلی خوب بود اما خواهشی که دارم این است که در فضاهای جدید، ورود پیدا کنید؛ بعضی از شهرها دو سخنران دارند، بیش از یک میلیون خانم‌ در ماه محرم و صفر سخنرانی می‌کنند این یک میلیون سخنرانی اگر هر جلسه در حجاب یک نفر، تغییر ایجاد کنیم و بتوانیم او را به سوی اسلام و ارزش‌های اسلامی و انقلاب سوق دهیم و در نگاهش نسبت به مسائل انقلاب تغییر ایجاد کنیم هریک از آنها می‌توانند در خانواده خویش مؤثر باشند، امام حسین(ع) این طور سربازگیری کردند. 

حجت‌الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: ما باید برای اربعین هم برنامه داشته باشیم که در مسیر خیلی کارها می‌توانیم بکنیم، کاروان‌هایی که از اینجا می‌روند بعضی از آنها چند روز در مرز می‌مانند، باید مبلغانی از طلاب در مرزها نیز حضور داشته باشند؛ خیمه‌های معرفت در امامزاده صالح داریم، طلبه‌ها می‌نشینند مردم سوال و جواب می‌کنند. من روزهای چهارشنبه برنامه دارم یک خانمی سوال کرد اینجا خانم‌هایی هستند که مسائل شرعی را جواب می‌دهند شما درباره امام حسین توضیحات بیشتری بدهید، اگر کسانی باشند مسائل انقلاب را بازگو کنند خیلی تاثیر دارد.

وی گفت: بنده دست نیاز دراز می‌کنم به سمت شما و کمک می‌خواهم که این چیزی که مقام معظم رهبری حقیقتاً برای آن خوشحال خواهند شد، در همین مدت کوتاه جلسات خوبی در چهار استان داشتیم، بسیج اساتید تشکیل شد و همایش‌هایی را هم در این خصوص برگزار کردیم که در انتها به جمع بندی خوبی رسیدیم. خواهش که دارم این است سرگرم کارهای عادی نشویم و مهمترین امور را دریابیم.