شناسهٔ خبر: 51815 - سرویس دیگر رسانه ها

پرده‌برداری از زندگی خانوادگی جنجالی وودی آلن در یک کتاب

حقایق جدیدی درباره‌ زندگی خصوصی وودی آلن، کارگردان و بازیگر سرشناس آمریکایی با همسر سابقش در قالب یک کتاب به نام «شروعی برای پایان: وودی آلن و هنر فیلمسازی او» اخیرا در آمریکا منتشر شده است. اریک لکس نویسنده این کتاب، بیشتر اطلاعات خود را از پسر آلن گرفته است.

پرده‌برداری از زندگی خانوادگی جنجالی وودی آلن در یک کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اریک لکس، دوست و همراه همیشگی وودی آلن، کتابی با عنوان «شروعی برای پایان: وودی آلن و هنر فیلمسازی او» در مورد این بازیگر و کارگردان مشهور هالیوودی نوشته که هفته‌ گذشته در آمریکا منتشر شد.
 
موس آلن، پسر وودی آلن در این کتاب جزئیاتی درباره رفتار میا فارو، همسر سابق وودی آلن در اختیار نویسنده‌ قرار داده که نشان می‌دهد میا فارو نسبت به او و همین‌طور دیلان آلن، خواهرش، در خانه بدرفتاری می‌کرده و آنها را شکنجه می‌کرده است.
 
همچنین این کتاب فاش می‌کند که چطور میا فارو باعث شده دیلان آلن، دخترخوانده‌ آنها، وودی آلن را به آزار و اذیت جنسی متهم کند.
 
لکس در این کتاب از قول موس آلن می‌نویسد: «حالا که دیگر در آن خانه زندگی نمی‌کنم و ترسی از کسی ندارم، می‌توانم با خیال راحت بگویم که آن زن چه بر سر ما می‌آورد و فقط کافی بود یکی از اوامر او را اطاعت نکنیم تا با سیلی از کتک و شکنجه مواجه شویم.»
 
میا فارو در واکنش به این اتهام‌ها به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است: «موس ارتباطش را به طور کامل با آنها قطع کرده و این اتهامی بزرگ است و معلوم نیست که او  این داستان‌ها را صرفاً برای خوشایند وودی آلن سرهم کرده باشد. به هر حال ما او را دوست داریم و دلتنگش هستیم.»
 
وودی آلن در سال 1980 میلادی با میا فارو که بازی در 12 فیلم را در کارنامه حرفه‌ای‌ خود داشت، ازدواج کرد.آلن در آن زمان پسری به نام رونان داشت. آن ها تصمیم گرفتند بعد از ازدواجشان پسری به نام موس و دختری به نام دیلان را به فرزندی بپذیرند. رابطه آن ها سال 1991 میلادی به جدایی انجامید و این جدایی به خاطر شکایت‌های پی‌درپی میا فارو از وودی آلن تا مدتها سوژه رسانه‌ها شد.
 
سال 1992 میلادی دیلان آلن، دخترخوانده وودی آلن با این اتهام که پدرش او را مورد آزار و اذیت قرار داده، به دادگاه شکایت کرد. 10 سال بعد نیز در نامه‌ای سرگشاده که نیویورک‌تایمز منتشر کرد، برای اولین بار به طور مستقیم پدرش را متهم کرد که او را آزار و اذیت جنسی کرده است.
 
وودی آلن پس از چند هفته سکوت، به روزنامه‌ها اعلام کرد که امیدوار است روزی برسد تا دیلان بفهمد چقدر در این جریان از مادرش فریب خورده و تحت‌تاثیر او قرار گرفته است.
 
موس آلن در این کتاب جزئیات فراوان دیگری را از خلال مصاحبه‌های طولانی درباره زندگی خصوصی وودی آلن با میا فارو در اختیار اریک لکس قرار داده است. در این کتاب همچنین مصاحبه‌هایی با وودی آلن نیز صورت گرفته و بیوگرافی او نیز آمده است.