شناسهٔ خبر: 51841 - سرویس دیگر رسانه ها

دن براون و شاعر جوان هندری، جیمز پترسون را از فهرست پرفروش‌ها کنار زدند

مجله نیویورک‌تایمز به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. دن براون و روپی کائور موفق شدند با کتاب‌های جدید خود پرفروش‌ترین نویسنده دنیا، جیمز پترسون را از پنج جایگاه اول این لیست کنار بزنند.

دن براون و شاعر جوان هندری، جیمز پترسون را از فهرست پرفروش‌ها کنار زدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی کوتاه به پرفروش‌ترین آثار داستانی هفته دوم اکتبر خواهیم داشت.
 
«منشاء»، کتاب جدید دن براون بدون هیچ حرف و حدیثی در جایگاه اول فهرست پرفروش‌ها قرار دارد. پروفسور رابرت لنگدان با یکی از دانش‌آموزان قدیمی خود دیدار می‌کند و به دنبال ماجرای تاریخی و هیجان‌انگیز دیگری می‌رود. البته کتاب جدید خالق «راز داوینچی» طی پنج روز فروش خود در بریتانیا نیز ۱۰۰ هزار نسخه به فروش رفت و پیش‌بینی می‌شود به این روند رو به جلو ادامه دهد.
 
روپی کائور، دختر خبرساز هندی با کتاب شعر جدیدش تحت عنوان «خورشید و گل‌هایش» در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ها قرار دارد. گفته می‌شود او با انتشار اولین مجموعه اشعارش تحت عنوان «شیر و عسل» در سال ۲۰۱۵ میلادی موجب افزایش ۲۰ درصدی فروش شعر شد. «خورشید و گل‌هایش» مجموعه‌ای از اشعار کوتاه درباره عشق، زندگی، و خانواده است.
 
استفن کینگ، نویسنده مشهور ژانر وحشت با دو عنوان در فهرست پرفروش‌های این هفته قرار دارد. «زیباهای خفته» داستانی است که کینگ با همکاری پسرش اوون کینگ به نگارش درآورده است. قصه زنانی که به خواب می‌روند و دیگر بیدار نمی‌شوند. دانمشندان در حال انجام آزمایش علمی و محرمانه هستند و سرنوشتی شوم در انتظار زنانی است که از این خواب بیدار می‌شوند. امتیاز تبدیل کتاب به اقتباسی تلویزیونی با همین نام پیش از انتشار کتاب فروخته شده و قرار است فیلنامه سریال را نیز کینگ و پسرش بنویسند. استفن کینگ در رده چهارم فهرست پرفروش‌ها نیز حضور دارد.
 
کتاب جدید استفن کینگ تحت عنوان «این» نیز، که هشت هفته جایگاه خود را در فهرست پرفروش‌ها حفظ کرده است، از جایگاه دوم خود در هفته گذشته به رده چهارم نزول کرد.
 
«این»، داستان هفت نوجوان که برای روبه‌رو شدن با ترس زندگی‌شان به محله کودکی‌شان باز می گردند را روایت می کند. کابوس آنان نامی ندارد و شیطانی است که با نام «این» مورد خطاب قرار می‌گیرد. البته این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۸۶ میلادی منتشر شد و  خوانندگان با این هفت نوجوانان و ترس بزرگ‌شان آشنا شدند. کتاب جدید که دنباله رمان پیشین به حساب می آید، ۲۸ سال بعد را روایت می کند. هفت نوجوان دیگر بزرگ شده و هر کدام زندگی شاد و مستقلی دارند. اما بنا به قولی که سال ها پیش به یکدیگر داده بودند، دوباره گردهم می آیند تا علیه شخصیت شیطانی داستان، که کودکان را قربانی می‌کند، بجنگند.
 
کتاب «رابطه کوبایی» نوشته نلسون دِمیل، که هفته پیش در جایگاه نخست قرار داشت به رده پنجم این رده‌بندی سقوط کرد. این رمان داستان وکیل آمریکایی که در پی یافتن ۶۰ میلیون دلار به مأموریتی مخفی به کوبا فرستاده می شود را روایت می‌کند. دِمیل پیش از این با رمان های چون «جزیره آلو» و «شب هنگام» در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرارگرفته بود.