شناسهٔ خبر: 52123 - سرویس دیگر رسانه ها

هیچ چالشی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم وجود ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ چالشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر منصور غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های مصوب فرادستی است که تلاش می‌کنیم آن چیزی که در دانشگاه‌ها و وزارت علوم در جریان بوده، پیش ببریم و با سرعت و دقت برنامه موجود اجرایی شود.

وی درباره چالش وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه وی در این خصوص گفت: بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی هیچ چالشی وجود ندارد، چرا که دانشگاه آزاد نیز یکی از مجموعه‌های آموزش عالی کشور است و از این به بعد نیز این دو مجموعه با هم در تعامل خواهند بود و می‌توانند از خدمات یکدیگر استفاده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ارتباط با رسانه افزود: من از این موضوع استقبال می‌کنم و همچنین درخواست می‌کنم که مطالب را با دقت و درست منتقل کنند.

غلامی درباره دغدغه دانشجویان گفت: من در این باره در مجلس نیز توضیح دادم؛ مجموعه‌های دانشجویی به شرط اینکه قوانین را رعایت کنند، دچار هیچ محدودیت و مشکلی نخواهند شد.

وی در پاسخ به مهر درباره دیپلماسی علمی و اجرای آن تصریح کرد: دیپلماسی علمی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، ما در این زمینه برنامه خود را ارائه داده‌ایم، از اولویت‌های این برنامه می‌توان به افزایش جمعیت دانشجویی خارج از کشور، همکاری علمی مشترک بین دانشگاه‌های داخل و خارج، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و مبادله استاد و دانشجو اشاره کرد.